Timbrul de mediu a fost amânat din nou
Guvernul nu a aprobat nici astăzi noua taxă de mediu, care ar fi trebuit să intre în vigoare la începutul lunii ianuarie. Prin noua formulă de calcul, taxa pentru maşinile vechi va scădea cu până la 90 la sută. De exemplu, pentru o maşină Dacia, non-euro, din anul 1990, suma se va reduce de zece ori, de la 3.321 de euro la doar 363 de euro.
Actualizare 16:10: Guvernul nu a aprobat nici astăzi noua taxă de mediu, care ar fi trebuit să intre în vigoare la începutul lunii ianuarie. În tot acest timp, piaţa auto a îngheţat, iar înmatriculările de maşini au scăzut în prima lună a anului cu peste zece procente.
Noua taxă auto va fi discutată în Guvern săptămâna viitoare.
Guvernul nu a oferit până la această oră o explicație oficială pentru această amânare a adoptării Hotărârii de Guvern care modifică taxa auto în timbrul de mediu, însă, cel mai probabil, Ministerul Mediului nu are toate avizele pentru acest timbru de mediu și mai are nevoie de confirmări din partea Comisiei Europene.
________________________
În schimb, pentru maşinile Euro 3 si Euro 4, taxa creşte în anumite cazuri şi cu 10 procente. În cazul unui autoturism din 2008, cu Euro 4 şi cu motor de 1.800 centrimetri cubi, noua taxă va fi mai mică. Proprietarul va plăti un timbru de mediu în valoare de 878 de euro, în loc de peste 1.100 euro cât este în prezent.
În șase ani, zece schimbări
Au trecut şase ani de când a intrat în vigoare taxa auto, însă de atunci aceasta a suferit nu mai puţin de zece schimbări. A purtat diferite nume, în funcţie de viziunea guvernelor, dar şi de criticile dure primite din partea Bruxelles-ului.
La 1 ianuarie 2007 intra în vigoare taxa de primă înmatriculare. Formula nu a fost însă pe placul Comisiei Europene, care în scurt timp a declanşat procedura de încălcare a tratatului comunitar - altfel numită şi procedura de infringement.
Instanțele nu fac față
Instanţele judecătoreşti şi serviciul de înmatriculări din Bihor sunt sufocate de valul de dosare de anulare a taxei de primă înmatriculare. Magistraţii se plâng că şedinţele de judecată sunt efectiv blocate de cele peste 10.000 de dosare.
Acţiunile de anulare a taxei de primă înmatriculare au fost iniţiate în ultimii doi ani, iar bihorenii continuă să facă zilnic între 20 şi 30 de contestaţii.
Astfel, pe ordinea de zi a şedinţelor de judecată se regăsesc zeci de termene care îngreunează munca magistraţilor.
Nu doar activitatea judecătorilor are de suferit din cauza volumului mare de contestaţii. Funcţionarii de la permise şi înmatriculări se plâng că solicitarea oamenilor de a căuta în arhivă documente legate de aceste contestaţii le ocupa 20 la sută din volumul de muncă.
(digi24.ro)