ACTUALITATE Acum 10 ore, 6 minute

Tabăra de Teorie, ediția a IV-a – cinci zile de muzică, prietenie și dezvoltare personală la Liceul de Arte „Plugor Sándor”

de Mirela Cara Dragu | 252 vizualizări

Între 7 și 11 iulie, Liceul de Arte „Plugor Sándor” din Sfântu Gheorghe a fost gazda celei de-a patra ediții a Taberei de Teorie, un program educațional organizat de Asociația Könczei László și dedicat elevilor liceului. Evenimentul s-a desfășurat în parteneriat cu instituția-gazdă, sub coordonarea profesoarei de teorie muzicală Domokos Orsolya.

În perioada 7–11 iulie s-a desfășurat cea de-a patra ediție a Taberei de Teorie, organizată de Asociația Könczei László și dedicată elevilor liceului. Gazda evenimentului a fost, ca și în anii anteriori, Liceul de Arte «Plugor Sándor», care a oferit un cadru ideal pentru cele cinci zile de activități intense, cu accent pe formarea profesională și pe consolidarea spiritului de comunitate”, transmite organizatoarea.

La ediția din acest an, au participat 47 de elevi, cu vârste și niveluri de pregătire diferite, de la clasa a V-a până la cei care se pregătesc de admiterea la facultate. Programul a fost gândit pentru a consolida cunoștințele teoretice dobândite în timpul anului școlar. „Scopul principal al programului a fost aprofundarea cunoștințelor teoretice acumulate în timpul anului școlar și aplicarea lor în mod practic”, precizează profesoara.

O componentă importantă a taberei a fost lucrul individualizat, într-un ritm adaptat fiecărui elev. După cum notează Orsolya, „un aspect esențial al acestei tabere a fost faptul că fiecare elev a beneficiat de atenție individuală și ghidaj personalizat, adaptat ritmului propriu de învățare – un lucru rar posibil în cadrul lecțiilor obișnuite de la clasă”.

Dincolo de latura academică, tabăra a vizat și construirea de relații solide între participanți, indiferent de secția din care provin. „Pe lângă obiectivele educaționale, tabăra a pus un accent deosebit pe dezvoltarea relațiilor interpersonale și pe crearea unui mediu incluziv, promovând colaborarea între elevii secțiilor română și maghiară,” a mai spus organizatoarea. 

Învățarea s-a făcut într-un cadru relaxat, cu elemente de joc, dialog și creativitate. „Activitățile desfășurate au încurajat învățarea prin joc, interacțiune și schimb de idei, contribuind la formarea unor legături puternice între participanți. Atmosfera prietenoasă și deschisă a dus la întărirea relației elev-profesor și la construirea unor prietenii care, sperăm, vor dăinui în timp”.

Programul taberei a inclus și activități de echipă și inițiative culturale, oferindu-le participanților ocazia să se exprime liber și să învețe într-un mod alternativ. „Zilele petrecute în tabără au fost completate de activități de echipă și programe culturale care au oferit elevilor ocazia de a se exprima liber, de a învăța într-un mod creativ și de a se dezvolta pe plan personal”, a spus Domokos Orsolya.

Evenimentul a fost realizat cu sprijinul Consiliului Județean Covasna, al Fundației Communitas, al companiei Sound Studio, al Liceului de Arte „Plugor Sándor” și al părinților elevilor. „Evenimentul nu ar fi fost posibil fără sprijinul generos al Consiliului Județean Covasna, Fundației Communitas, companiei Sound Studio, Liceului de Arte «Plugor Sándor», precum și al părinților, a căror susținere rămâne esențială în procesul educațional și în formarea viitorului copiilor noștri”.

Potrivit organizatorilor, participanții și-au exprimat dorința ca proiectul să continue în anii următori. „Participanții și organizatorii deopotrivă și-au exprimat dorința ca această tradiție să continue și în anii următori, oferind astfel șansa unui număr cât mai mare de tineri să trăiască această experiență specială în inima orașului Sfântu Gheorghe”, încheie profesoara de teorie muzicală de la „Plugor Sándor”.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.