ACTUALITATE 15 decembrie 2009

Second-hand de criză

de Covasna Media | 544 vizualizări
15dec2009-secondPerioada de criză economică şi financiară care a afectat anul 2009 şi ameninţă să devină şi mai aprigă în 2010, îi face pe unii comercianţi să recurgă la tot felul de măsuri pentru atragerea clienţilor. Dacă unii oferă reduceri mari în diverse perioade sau promoţii la fel de fel de mărfuri, în vreme ce barurile şi restaurantele dau mâncarea şi băutura „la pachet“ în ceea ce priveşte preţul toate acestea pentru a vinde, nici magazinele secondhand nu se lasă mai prejos. Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că Sfântu Gheorghe este unul dintre cele mai „prietenoase” oraşe atunci când vine vorba de magazinele secondhand, acestea împânzind practic oraşul. Şi pentru că trăim vremuri de criză, se pare că nici secondhandurile nu mai vând cât vindeau şi nici nu mai sunt ce erau, ele adaptânduse vremurilor grele pe care le trăim şi încercând săşi elimine concurenţa prin diverse metode.

Perioada de criză economică şi financiară care a afectat anul 2009 şi ameninţă să devină şi mai aprigă în 2010, îi face pe unii comercianţi să recurgă la tot felul de măsuri pentru atragerea clienţilor. Dacă unii oferă reduceri mari în diverse perioade sau promoţii la fel de fel de mărfuri, în vreme ce barurile şi restaurantele dau mâncarea şi băutura „la pachet“ în ceea ce priveşte preţul toate acestea pentru a vinde, nici magazinele secondhand nu se lasă mai prejos.

Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că Sfântu Gheorghe este unul dintre cele mai „prietenoase” oraşe atunci când vine vorba de magazinele secondhand, acestea împânzind practic oraşul. Şi pentru că trăim vremuri de criză, se pare că nici secondhandurile nu mai vând cât vindeau şi nici nu mai sunt ce erau, ele adaptânduse vremurilor grele pe care le trăim şi încercând săşi elimine concurenţa prin diverse metode.

Astfel, cele mai multe dintre secondhandurile de haine au început să facă reduceri de Crăciun, chiar dacă, de obicei aceste magazine fac astfel de reduceri doar la lichidarea de stocuri. Dincolo de aceste măsuri, magazinele de haine la mâna a doua sau adaptat crizei şi cele mai multe dintre ele afişează anunţuri de genul „cel mai ieftin loc“ sau „preţuri pentru toate buzunarele“.

Unul dintre cele mai originale magazine de haine secondhand din Sfântu Gheorghe se află pe Bulevardul 1 Decembrie 1918. Aflat la concurenţă cu un alt magazin situat practic perete în perete, micuţul magazin ce comercializează haine la mâna a doua şia postat în stradă o reclamă ce anunţă „Preţuri de criză bluze de la 4 lei, pantaloni de la 5 lei“.

Patronul magazinului, Zakarias Narcis Geza, spune că aduce hainele de la Târgu Mureş şi că, înainte de asta, sa ocupat cu vânzarea pantofilor sport de firmă, însă oamenii din Sfântu Gheorghe nuşi permi teau să cumpere astfel de lucruri, drept pentru care a închis respectiva afacere.

„Am deschis acest magazin recent şi mam gândit să anunţ că avem preţuri de criză, deoarece eu cred că magazinul meu oferă cele mai ieftine haine din oraş. Şi chiar intră multă lume să vadă, să cumpere, zic că merge mai bine aşa, mai ales că oricum criza rămâne şi în 2010”, crede comerciantul. Mai mult, acesta spune că se gândeşte serios să se apuce strict de comercializarea hainelor secondhand pentru copii, deoarece a observat că acestea sunt cele mai căutate; explicaţia ar fi că oamenii nu investesc foarte mulţi bani în astfel de haine, deoarece ele trebuiesc schimbate mult mai des decât cele pentru adulţi.

În orice caz, afacerile cu magazine secondhand au înflorit în Sfântu Gheorghe şi în ciuda crizei sau tocmai datorită acesteia, par „investiţiile“ cele mai sigure.

Monica Rizea

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.