Reclamațiile la Protecția Consumatorilor trebuie însoțite de documente probatorii
Consumatorii care cad victime ale operatorilor economici de orice fel trebuie să aibă în vedere faptul că atunci când depun reclamații la Protecția Consumatorilor, trebuie să aducă și acte doveditoare, precum o factură sau un bon fiscal. Reclamaţiile depuse se rezolvă în termenul legal, cu condiţia să fie însoţite de toate documentele probatorii, respectiv factură fiscală, bon fiscal, chitanţă, contract, certificat de garanţie sau alte documente de acest gen.
În cazul în care asemenea acte nu există, tot ce poate face CJPC este să sesizeze instituțiile abilitate să cerceteze anumite situații. Așa se întâmplă în cazul unui operator economic din oraşul Covasna, care a fost reclamat pentru a doua oară pentru calitatea lucrărilor efectuate la montarea unor geamuri din termopan. Având în vedere faptul că operatorul economic nu i-a eliberat chitanţă sau factură consumatorului, cât şi faptul că în contractul încheiat apar mai multe inadvertenţe, reclamaţia a fost trimisă spre soluţionare Inspectoratului de Poliţie Judeţean Covasna.