ACTUALITATE 6 noiembrie 2011

Puncte de lucru ale CAS Covasna în judeţ

de Covasna Media | 26 vizualizări

-       Ce ne puteţi spune în legătură cu ideea, născută în urmă cu aproape un an, referitoare la înfiinţarea unor puncte de lucru ale C.A.S Covasna pe teritoriul judeţului. 

Forro Bela, director CAS Covasna: Permiteţi-mi să menţionez că înfiinţarea acestor puncte de lucru este o premieră şi în acelaşi timp unică, la nivel naţional, pe linia caselor judeţene de asigurări de sănătate şi am constatat faptul că activitatea în cadrul acestora constituie un real sprijin acordat locuitorilor judeţului nostru. Posibilitatea de a efectua tranzacţiile financiare specifice domeniului în timp util aproape de reşedinţa fiecăruia, posibilitatea de a fi informat despre toate problemele ivite în legătură cu sistemul de sănătate din judeţ, posibilitatea de a procura formulare necesare asiguraţilor, posibilitatea de a depune documentaţia pentru obţinerea diferitelor documente cum ar fi şi Cardul European de Asigurare, adeverinţe care atestă calitatea de asigurat etc., toate acestea însemnând pe lângă cele mai sus amintite şi economie de timp şi bani pentru cei vizaţi.

-       În ce constau activităţile pe care Casa de Asigurări de Sănătate Covasna le desfăşoară la punctele de lucru inaugurate în judeţ?

F.B.: Începând cu luna decembrie a anului 2010, în baza unor Convenţii de colaborare încheiate între C.A.S. Covasna şi Primăriile Târgu Secuiesc şi Întorsura Buzăului, s-a stabilit o colaborare permanentă între aceste instituţii, în vederea eficientizării activităţilor specifice domeniului asigurărilor sociale de sănătate, în beneficiul asiguraţilor care au domiciliul în raza acestor localităţi şi a celor limitrofe, în sensul în care cetăţenii să nu mai fie nevoiţi să se deplaseze la sediul C.A.S. Covasna din mun. Sfântu Gheorghe.

În îndeplinirea acestui scop comun, în locaţiile primăriilor s-a înfiinţat câte un oficiu al                        C.A.S. Covasna, în cadrul căruia îşi desfăşoară activitatea câte un funcţionar public, care preia documente şi îndeplineşte atribuţii în legătură cu:

-       Raportările trimestriale şi plăţile pentru fondul de sănătate ale PFA-urilor;

-       Eliberarea cardurilor europene de sănătate;

-       Eliberarea certificatelor provizorii de asigurat pentru medicii de familie;

-       Eliberarea adeverinţelor de asigurat;

-       Informaţiile E112 în legătură cu intervenţiile medicale şi tratamente în străinătate;

-       Plăţi directe din partea persoanelor fără venituri, intreprinderile individuale (PFA) şi  Intreprinderile Familiale (ASF), venituri din cedarea folosinţei bunurilor, convenţii civile şi alte venituri;

-       Plăţi directe de la persoanele care doresc să se asigure facultativ.

Operaţiunile financiare în legătură cu plăţile pentru Fondul Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate se efectuează la casieriile Primăriilor locale, sumele fiind apoi virate în contul colector al C.A.S. Covasna.

Prin aceasta s-a deschis posibilitatea ca locuitorii, respectiv angajaţii şi angajatorii din aceste zone mai îndepărtate ale judeţului, care din motive obiective nu se pot deplasa la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate cu reşedinţa în Mun. Sfântu Gheorghe, să poată efectua diferite operaţiuni financiare pentru Fondul de sănătate, precum şi obţinerea de informaţii, depunerea documentelor necesare, în legătură cu specificul domeniului de asigurări sociale de sănătate.

-       Unde se pot adresa persoanele interesate pentru obţinerea unor informaţii  în acest sens?

F.B.: Deşi activitatea desfăşurată în cele două localităţi a fost intens mediatizată prin intermediul mass-media la momentul potrivit, informaţii suplimentare se pot obţine zilnic la secretariatul C.A.S. Covasna, la telefon 0267-352.970; Telverde: 0800800979.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.