ACTUALITATE 3 septembrie 2019

Profesorii și-au încărcat bateriile la Zăbala

de Luca Daniela | 659 vizualizări

Tabăra de Teatru „i-a ajutat să își regăsească lumina din sufletele lor” 

Un număr de 18 profesori din Cluj Napoca, Covasna, Sfântu Gheorghe, Târgu Secuiesc, Bălan, Cernat și Carei au petrecut cinci zile în Tabăra de Teatru pentru profesori și lideri de grupuri organizată de Teatrul Independent Osonó, în parteneriat cu Școala Populară de Arte și Meserii din Sfântu Gheorghe. Tabăra desfășurată la Csipkés, Zăbala a constituit un cadru în care profesorii, cu ajutorul atelierelor teatrale, și-au recăpătat energia necesară pentru a începe un nou an școlar. 

Odihna și relaxarea din tabere este binevenită nu doar pentru elevi, ci și pentru dascăli, cu atât mai mult cu cât a șasea ediție a Taberei de Teatru pentru profesori și lideri de grupuri care s-a încheiat sâmbătă 31 august, a venit și cu ateliere teatrale și de autocunoaștere pentru aceștia. 

Specialistul în pedagogie teatrală Prezsmer Boglárka, conducătorul și regizorul Teatrului Osonó, Fazakas Misi şi actorul trupei, Mucha Oszkár au fost cei care au condus atelierele din cadrul programului. Conform organizatorilor, cei 18 profesori au fost implicați în jocuri de echipă, exerciții legate de arta actorului, respectiv de tehnica vorbirii și dobândirea expresivității vocale, de autocunoaștere, de dezvoltare a personalității. 

De asemenea, participanții au început fiecare dimineaţă cu exerciţii de încălzire fizică și mintală, iar seara repetau scenele care au fost prezentate în ultima zi a taberei. 

Fazakas Misi ne-a spus că și tabăra din acest an și-a atins scopul. Organizatorii și-au propus să creeze un spațiu în care profesorii să se întâlnească și să exploreze împreună niște exerciții și jocuri pe care le vor putea face ulterior și împreună cu elevii lor. 

„Profesorul întotdeauna dă de la el și foarte rar primește ceva înapoi din partea societății, din partea părinților și noi în tabără creăm un context în care ei pot să primească, pot să își reîncarce sufletul și pot să descopere din nou că munca pe care o fac are o valoare și chiar profesorul ca om are o valoare, ceea ce se uită foarte des în societatea noastră. Uităm că profesorul ca om are o valoare și în tabăra noastră ei descoperă din nou încrederea în sine și acum sunt pregătiți să înceapă un nou an școlar și și-au reîncărcat sufletele ca să poată fi lumină la locul de muncă atunci când intră în clasa cu elevi. Noi ajutăm profesorii să își regăsească lumina din sufletele lor. (...) În taberele noastre, prin exercițiile teatrale, prin exercițiile de autocunoaștere, putem să ne oprim, să stăm și să ne ocupăm de noi înșine, nu de elevi, de noi înșine. Să fim puțin în liniște, să fim puțin în comunitate, să vorbim și cu alții ca să observăm că nu suntem singuri cu problemele noastre. Astfel descoperim că împreună putem să avem un impact, putem să primim un impuls prin care să începem anul școlar”, ne-a spus Fazakas Misi. 

„Este o tabără unde te reîncarci, unde înveți să iubești și simți că ești iubit”

Una dintre participante, educatoarea Tóth Éva din  Sfântu Gheorghe, crede de asemenea că o astfel de tabără este absolut necesară în condițiile în care aproape că nimeni nu se preocupă și de nevoile profesorilor. 

„În tabăra asta e o energie care te susține ca profesor, dar și ca om. Jocurile teatrale au fost activitățile care ne-au mângâiat și vindecat sufletele. Este o tabără unde te reîncarci, unde înveți să iubești și simți că ești iubit”, a spus aceasta. 

Szabó Rita, o profesoară din Bălan, spune că toți cei care au participat la această tabără au devenit mai bogați pentru că au învățat din nou cum să aibă grija de ei înșiși, dar și cum să fie mai atenți la nevoile celor din jur. 

 „În viața de zi cu zi nu prea avem momente de liniște, nu găsim clipele în care să ne ocupăm sincer și de oamenii din jurul nostru. Parcă am uitat să fim oameni, să trăim emoțiile și sentimentele care se nasc firesc în noi, să fim deschişi spre ceilalţi, să găsim momentul potrivit pentru a spune ce avem pe suflet, să privim în ochii celorlalți, să-i acceptăm pe ceilalţi aşa cum sunt şi să le înţelegem problemele cotidiene, care sunt aceleaşi, ca şi ale noastre”, a spus profesoara. 

Tot prin metode teatrale au fost înfruntate și problemele interetnice. În luna iulie, Teatrul Osonó a organizat Osonointeretnic#2019, tabăra interetnică adresată tinerilor în care aceștia, cu ajutorul teatrului, a jocurilor și exercițiile teatrale au putut să se cunoască pe sine, dar și pe cei din jur, indiferent de naționalitate. Această metodă a facilitat comunicarea, procesul de gândire împreună, dar și depășirea barierelor, etichetelor și a prejudecăților.

Sursă foto: Facebook/Teatrul Independent Osonó.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.