Precizări privind activitatea de relații cu publicul la nivelul Serviciului Rutier al I.P.J. Covasna
În contextul măsurilor dispuse prin Decretul Preşedintelui României nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, Ordonanţa de urgenţă nr. 34/2020 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă, Ordonanţa Militară a Ministerului Afacerilor Interne nr. 3 din 24.03.2020, privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, a măsurilor adoptate de Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de urgenţă, pentru limitarea riscului de răspândire a infecţiei cu Coronavirus, vă aducem la cunoştinţă că începând cu data de 01.04.2020, activitatea ce implică relaţia cu publicul rămâne suspendată temporar, până când vom reveni cu precizări.
Vă rugăm să aveţi în vedere următoarele aspecte:
- petițiile vor fi depuse exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail;
- cererile privind ordonanțele prin care s-a dispus clasarea/renunțarea la urmărirea penală, respectiv sentințele penale prin care s-a dispus amânarea/renunțarea la aplicarea pedepsei, se vor înainta prin serviciile poștale sau serviciile de curierat rapid, având anexate următoarele: copia documentului de identitate și a dovezii înlocuitoare, respectiv ordonanța/sentința, în original;
- în ceea ce privește solicitările de a comunica identitatea persoanei care a condus autovehiculul pe drumurile publice, răspunsul poate fi transmis prin orice mijloace ce asigura transmiterea textului și confirmarea primirii acestuia, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax sau e-mail;
- cererile privind avizele pe linie de sistematizare se vor depune exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail;
- cererile privind istoricul sanctiunilor la regimul circulației pe drumurile publice se vor depune exclusiv prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail, urmând ca în termen de 15 zile, de la data înregistrării documentul să fie comunicat la domiciliul sau reședința titularului permisului de conducere;
- în cazul prelungirii dreptului de circulație, în conformitate cu prevederile art. 33² alin. 2 din Ordonanţa de urgenţă nr. 34/2020 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/1999 privind regimul stării de asediu şi regimul stării de urgenţă, veți proceda după cum urmează:
- în cazul dovezilor înlocuitoare ale permiselor de conducere, atunci când acestea au fost eliberate CU DREPT DE CIRCULAŢIE, se menţine NUMAI valabilitatea celor emise în temeiul art. 111 alin. 1 lit. (b) sau alin. (4) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pe toata durata stării de asediu sau a stării de urgenţă, precum şi pentru o perioadă de 10 zile de la încetarea acestor stări.
- în cazul prelungirii dreptului de circulație conform art. 111 alin. 6 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, cu modificările şi completările ulterioare se menţine şi valabilitatea prelungirii dreptului de circulaţie dispusă de procuror sau de instanţa de judecată pe toata durata stării de asediu sau a stării de urgenţă, precum şi pentru o perioadă de 10 zile de la încetarea acestor stări.
- în cazul permiselor de conducere pentru care perioada de suspendare a expirat, pentru validarea acestora, veti apela numărul de telefon 0267/307400 (interior 21454, luni-joi în intervalul orar 08:00-16:00, iar vineri în intervalul orar 08:00-12:00).
Vă adresăm rugămintea de a utiliza acest mijloc de comunicare doar în situația în care SUSPENDAREA EXERCITĂRII DREPTULUI DE A CONDUCE A EXPIRAT.
* În situații excepționale, așa cum sunt definite de art. 1-3 din Ordonanța Militară a Ministerului Afacerilor Interne nr. 3 din 24.03.2020, titularul permisului de conducere va apela numărul de telefon indicat mai sus, iar în funcție de situația expusă, i se va comunica soluția adoptată;
- în situația depunerii plângerii contravenționale, veți transmite dovada înregistrării acesteia prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, respectiv: servicii poștale/servicii de curierat rapid/fax/e-mail. Stadiul procesării poate fi verificat telefonic la numărul 0267/307400 (interior 21454, luni-joi în intervalul orar 08:00-16:00, iar vineri în intervalul orar 08:00-12:00)
* În situații excepționale, așa cum sunt definite de art. 1-3 din Ordonanța Militară a Ministerului Afacerilor Interne nr. 3 din 24.03.2020, titularul permisului de conducere va apela numărul de telefon indicat mai sus, iar în funcție de situația expusă, i se va comunica soluția adoptată;
- în ceea ce privește restituirea certificatului de înmatriculare, în situații excepționale, așa cum sunt definite de art. 1-3 din Ordonanța Militară a Ministerului Afacerilor Interne nr. 3 din 24.03.2020, proprietarul/utilizatorul autovehiculului va apela numărul de telefon 0267/307400 (interior 21454, luni-joi în intervalul orar 08:00-16:00, iar vineri în intervalul orar 08:00-12:00) urmând ca în funcție de situația expusă să i se comunice soluția adoptată;
*** Toate cererile transmise vor fi însoțite OBLIGATORIU de o copie a documentului de identitate și un număr de telefon pentru a putea fi contactat/ă.
* Activitatea de verificare a cunoașterii regulilor de circulație se va desfășura după cum urmează:
• în fiecare zi de miercuri la ora 10:00;
• pentru a participa la activitatea de testare, este necesară programarea în prealabil în ziua de marți în baza dovezii înlocuitoare a permisului de conducere şi a cărţii de identitate.
Pentru programare și verificarea îndeplinirii condițiilor, conducătorul autovehiculului trebuie să apeleze la numărul de telefon 0267/307400 (interior 21454, în intervalul orar 08:00-16:00) și să furnizeze informațiile solicitate de către operator, urmând să i se comunice cu această ocazie detalii suplimentare privind activitatea propriu-zisă.
* Facem mențiunea că persoanele care se vor prezenta la sediul Incubatorului de Afaceri (mun. Sfântu Gheorghe, str. Presei, nr. 4), în vederea susținerii testului de verificare a cunoașterii regulilor de circulație, vor prezenta declarația pe propria răspundere și vor fi verificate pentru a se stabili dacă sunt respectate condițiile de carantină sau izolare la domiciliu, conform Ordonanței Militare nr. 3 din 24.03.2020.
Vă adresăm rugămintea de a conștientiza importanţa măsurilor adoptate în contextul situației epidemiologice din România pentru limitarea riscului de răspândire a infecţiei cu Coronavirus. Astfel, măsurile sunt cu caracter temporar, fiind generate de instituirea stării de urgență pe întreg teritoriul României.
Date de contact Serviciul Rutier Covasna
Luni-joi: 08:00-16:00
Vineri: 08.00-12.00
Telefon: 0267/307400 interior 21454
Fax: 0267/314273
Mail: circulatie@cv.politiaromana.ro
Vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate în soluționarea cererilor dumneavoastră.
Vă mulțumim pentru sprijin și înțelegere!
Compartimentul Relații Publice