Pierderile de apă de pe străzi nu sunt suportate de consumatori
O idee recurentă pe rețelele de socializare este aceea că pierderile cauzate de spargerea țevilor de apă trebuie să fie acoperite de cetățeni, însă acest lucru nu corespunde realității.
„Mi se pare de neconceput ca noi să facturăm consumatorii pentru pierderile de care nu ei sunt responsabili. Nu ar fi normal. Au existat exemple în care, într-adevăr, apa a curs timp de mai multe zile dintr-o țeavă spartă și nimeni nu a venit să o repare. Nu este o situație bună, dar trebuie văzută oarecum ca îngrijirea pacienților la Urgență: ordinea priorității este dată de gravitatea problemei, nu de ordinea sosirii, deoarece nu avem o echipă suficient de mare pentru a rezolva imediat toate problemele. Evident, este o pagubă pentru noi, deoarece pierdem apă de bună calitate, așa că încercăm să remediem problema cât mai repede posibil”, a declarat Kozsokár Attila, directorul Gospodărie Comunală SA.
Acesta a explicat că situațiile diferă pentru fiecare țeavă spartă, întrucât, deși poate exista o scurgere vizibilă de apă într-o anumită zonă, în cazul în care, în al loc, apare riscul ca sute de persoane să rămână fără apă în lipsa unei reparații urgente, atunci bineînțeles că accentul se va pune pe problema mai mare.
Întrebați care este pierderea care apare pe factura de apă, reprezentanții Gospodărie Comunală SA subliniază că este vorba despre diferența dintre contoarele principale de apă din bloc și contoarele de repartiție a costurilor din apartamente. Acest lucru înseamnă că, dacă se pierde o cantitate mare de apă după contorul principal, aceasta este acoperită de locatari, întrucât asociația de locatari este responsabilă de întreținerea conductelor din interiorul blocului. În cazul în care se sparge conducta după contorul de apă din locuința unui locatar, bineînțeles că acesta este responsabil pentru costul pierderilor de apă.
Kozsokár Attila a precizat că pierderile de apă din blocurile de locuit sunt, de obicei, mici. Gospodărie Comunală este, la rândul său, un mare consumator de apă, întrucât spălarea țevilor este un element important, fiind înregistrat în contabilitate drept pierdere, la fel și pierderile cauzate de țevile sparte.
„Ideal ar fi ca, imediat ce ni se raportează o defecțiune, să mergem să o reparăm. Acest lucru se întâmplă în majoritatea cazurilor, însă, din moment ce ne confruntăm și cu o lipsă de personal, există, din păcate, cazuri în care trebuie să treacă zile între o avarie și o reparație. Tocmai din acest motiv suntem constant în căutare de angajați, așa că îi încurajăm pe toți cei interesați să aplice pentru un post, deoarece oferim locuri de muncă stabile. Datele noastre de contact se găsesc pe site-ul www.apacov.ro”, a mai spus Kozsokár Attila.
Sursa: Gospodărie Comunală SA, Biroul de presă