Peste 70 de acte înregistrate zilnic, în medie, la CJ Covasna
Pe parcursul anului trecut, CJ s-a întrunit în şedinţe de 25 ori, din care 16 ședințe au fost ordinare, patru au fost extraordinare, patru ocazii de ședințe extraordinare „de îndată”. Cu ocazia aniversării a 30 de ani de la înființarea CJ Covasna în 1992, s-a organizat și o ședință festivă, potrivit președintelui Consiliului Județean (CJ) Tamás Sándor, care a dat detalii în cifre despre raportul de activitate al CJ Covasna pe anul 2022, în cadrul unei conferințe Info Județean, transmisă și live pe Facebook.
În total, s-au adoptat 216 hotărâri, în diferite domenii ale vieţii economice, sociale şi culturale. Președintele a emis 325 de dispoziţii, care reglementează probleme din sfera sa de competenţă. S-au primit prin poștă, curier, poștă electronică, fax sau direct de la petiționari, dar și acte create din oficiu, un număr de 17.830 de acte care au fost înregistrate. Acestea reprezintă în medie 71 de acte înregistrate zilnic, potrivit unui comunicat de presă transmis ulterior.
Totodată, „în cadrul Compartimentului Urbanism și G.I.S., respectiv Compartimentul Control Urbanism, au fost emise 708 certificate de urbanism și 287 de autorizații de construire/desființare. În cadrul Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și Urbanism, au fost discutate 59 de documentații de urbanism și au fost emise 47 de avize. În anul 2022, au fost emise 43 de avize în cadrul ședințelor Comisiei Tehnico-Economice pentru lucrări care se finanțează din bani publici”, se arată în comunicat.
Președintele Tamás Sándor a lăudat, în cadrul conferinței, buna colaborare cu prefectul județului, Ráduly István, și cu Instituția Prefecturii județului Covasna, deoarece controlul legalității actelor administrative este și sarcina prefectului, iar anul trecut nu a fost nimic atacat în instanță.
„În total sunt 541 de acte administrative la care controlul legalității cade și în sarcina prefectului și aș vrea să vă informez că anul trecut niciun act administrativ nu a fost atacat în instanță de către Prefectura județului Covasna. Asta înseamnă două lucruri: unu, colegii mei din aparatul de specialitate lucrează corect, riguros și eficient, și doi, am normalizat relația Consiliului Județean cu Prefectura, pentru că de doi ani de zile a fost numit domnul prefect Ráduly István. Înainte să fie dânsul numit, am avut destul de multe probleme cu prefecții de atunci și cu prefectura. Chiar a fost un prefect al județului Covasna, care chiar în această sală, în fața mai multora, a precizat că, citez, «rolul Prefecturii în Ținutul Secuiesc este să fie frână de mână în administrația publică locală». Asta a fost înainte de 2021. De când e domnul prefect Ráduly István, am reușit să normalizăm relația nu numai cu prefectul, dar și cu prefectura. Desigur, foarte multe cad în sarcina prefectului, deci atmosfera într-o instituție cade în sarcina conducătorului instituției. În fine, s-a realizat o armonie, nu zic că nu au fost discuții sau nu au fost corespondențe chiar înregistrate la registratură (...), dar întotdeauna am căzut de acord și am găsit soluții viabile pentru dezvoltarea județului. Deci, mulțumesc domnului prefect și colegilor mei. Revenind la raportul de activitate al Consiliului Județean Covasna, desigur, nu este meritul meu, este meritul colegilor mei din aparatul de specialitate că această instituție funcționează corect și eficient în județul Covasna”, a declarat președintele CJ Covasna.
Consiliul Județean Covasna s-a constituit la data de 17 iunie 1992, consilierii fiind aleși în conformitate cu prima lege privind alegerile locale democratice, prin vot de listă.
Foto: Kocsis B. János