ACTUALITATE 29 iulie 2024

Peste 2.500 de covăsneni și-au pierdut buletinul în ultimii doi ani

de Daniela Luca | 955 vizualizări

Textul a fost publicat prima dată în Revista OCV, ediția 4602, din 5-11 aprilie 2024.

Pierderea sau furtul actelor poate fi un moment stresant pentru oricine. Trebuie să știi însă că și cele mai importante documente, cum ar fi cartea de identitate sau buletinul, pot fi înlocuite cu ușurință dacă știi ce pași să urmezi. 

Înainte de a merge mai departe este important să facem o precizare cu privire la termenii care definesc cartea de identitate, respectiv buletinul. Buletinul de identitate (care are mai multe foi) este diferit față de cartea de identitate. Cu toate acestea, în limbajul de zi cu zi oamenii folosesc termenul de „buletin” și atunci când se referă la cartea de identitate. La fel vom proceda și în rândurile de mai jos.

După ce vei citi acest articol e foarte posibil să îți rămână în minte pentru un timp melodia lui Smiley „Pierdut buletin”. Nu știm câți dintre covăsnenii care și-au pierdut actele de identitate în ultimii ani au fredonat-o, dar am aflat de la Serviciului Public Comunitar Local de Evidența Persoanelor (S.P.C.L. E.P.) Covasna că în 2022 au fost solicitate 1.261 de acte de identitate pentru pierdere și 23 de acte de identitate pentru furt. În același an au fost emise în total 24.555 de buletine. 

În anul următor, numărul cererilor a crescut ușor și a ajuns la 1.307 pentru acte pierdute și 32 pentru cele furate. În 2023, au fost eliberate în total 24.182 de cărți de identitate.

Primul pas: mergi la secția de Poliție 

Într-o asemenea situaţie, în care fie că ți s-a furat buletinul, fie l-ai pierdut, trebuie să ştiţi că, în primul rând, trebuie să mergi cât mai repede posibil, de preferat în maximum 24 de ore, la secţia de Poliţie de care aparţii cu adresa din buletin, respectiv din cartea de identitate.

Trebuie să faci asta pentru că vei avea de completat o declaraţie pe proprie răspundere cum că actul respectiv a fost pierdut, indiferent dacă a fost realmente așa  sau, eventual, ți-a fost furat.

În momentul în care completezi declaraţia respectivă şi o predai reprezentanţilor Poliţiei, cartea de identitate pierdută este declarată nulă şi nu va mai avea nicio valoare chiar dacă există posibilitatea ca ea să reapară la un moment dat. 

Pasul doi: Evidența Persoanelor 

După aceea, ai la dispoziție 15 zile pentru a solicita eliberarea unui nou act de identitate de la Evidența Populației, după ce îți faci o programare online. Link-ul pentru programarea online se găsește pe site-ul  www.evpcv.ro. Iată ce documente trebuie să prezinți, conform datelor furnizate de S.P.C.L.E.P. Covasna: 

  • Cerere tip pentru eliberarea actului de identitate;
  • Certificatul de naștere și certificatul de căsătorie, dacă este cazul, în original;
  • Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă sau certificatul de divorț, după caz, în original;
  • Certificatul de deces al soțului/soției decedat/decedate, în cazul soțului supraviețuitor, în original;
  • Certificatele de naștere ale copiilor cu vârstă mai mică de 14 ani, în original;
  • Actul de identitate deteriorat, dacă este cazul;
  • Extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu; extrasul de carte funciară trebuie să fie obținut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii;
  • Dovadă eliberată de unitatea de poliție unde a fost reclamat furtul, dacă este cazul;
  • Un document emis de instituții sau autorități publice - pașaport, permis de conducere, legitimație de serviciu, livret militar ori diplomă de absolvire a unei instituții de învățământ, cu fotografie de dată recentă, original, dacă este cazul;
  • Dovada achitării contravalorii cărții de identitate - 7 lei. 

Contravaloarea cărții de identitate se plătește în numerar la sediul Serviciului de Evidență a Persoanelor sau online pe site-ul www.ghiseul.ro

Aceste informații, împreună cu cererea pentru eliberarea actului de identitate în format .pdf pot fi regăsite și pe site-ul www.evpcv.ro, la secțiunea „Acte de identitate”. 

Informații despre programul și locația celor 8 servicii locale din județul Covasna (Sfântu Gheorghe, Baraolt, Covasna, Ghelința, Întorsura Buzăului, Barcani, Ojdula, Târgu Secuiesc), se găsesc pe același site, la secțiunea „Servicii locale”. 

Conform legilor în vigoare, în momentul în care depui cererea pentru un nou act de identitate, autoritățile au până la 30 de zile pentru a-ți procesa cererea și a emite documentul.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.