Peste 1.500 de controale OPC în 2010
Amenzile acordate de OPC Covasna anul trecut se apropie de 600.000 de lei
Anul 2010 a fost plin pentru inspectorii OPC Covasna, ei demarând în total 1545 de controale periodice sau tematice la cererea consumatorilor sau în urma plângerilor înrgistrate la sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC).
Controalele inspectorilor au fost în mai multe domenii, nu neapărat la calitatea produselor alimentare. Produsele nealimentare şi prestările de servicii au fost şi ele în vizorul inspectorilor OPC.
În urma controalelor, CJPC a acordat amenzi în valoare totală de 572.000 de lei şi a retras de la comercializare produse cu o valoare aproximativă de 21.000 de lei. Aproximativ 17.000 de lei din valoarea produselor retrase provin din spaţiul extracomunitar motiv pentru care se încurajează cumpărarea produselor autohtone sau provenite din ţări ale Uniunii Europene.
Băncile, în topul reclamaţiilor
Anul trecut CJPC Covasna a înregistrat 325 de plângeri telefonice, scrisori sau verbale, majoritatea dintre acesea fiind împotriva furnizorilor de servicii financiare precum contracte de credite, transfer bancar sau clauze abuzive în contract. Următorii în topul reclaţiilor sunt furnizorii de telefonie fixă şi mobilă urmaţi de furnizorii de televiziune şi internet.
Dintre cele şapte categorii de furnizori sau servicii enumerate în raportul de activitate al CJPC Covasna nici una nu este la produsele alimentare semn că magazinele de profil şi-au făcut ordine pe rafturi, iar consumatorii sunt mulţumiţi.
Nici băncile nu au scăpat de controlul inspectorilor OPC, aceştia înregistrând anul trecut nu mai puţin de 126 de plângeri din partea consumatorilor. Consumatorii nemulţumiţi de comportamentul băncilor sau de refuzul acestora de a reeşalona credite ori plăţi efectuate cu întârziere au fost motivele principale la demararea controalelor. Băncile au fost sancţionate cu 180.000 de lei în baza controalelor şi a neregulilor găsite la actele acestora.
De asemenea CJPC Covasna a depus în instanţă şi trei dosare întocmite în baza legii clauzelor abuzive, procese ce se află acum pe rol.
Aproape 70% din plângeri, neîntemeiate
Din totalul plângerilor înregistrate, numai 32% au fost soluţionate în favoarea consumatorilor restul fiind neîntemeiate, redirecţionate către alte structuri competente sau retrase de către consumatori.
Comisarul şef al CJPC, Magdalena Rigo, a declarat că şi anul acesta vor realiza foarte multe controale la operatorii economici şi va încerca soluţionarea plângerilor înregistrate cât mai curând posibil.
„Consilierile şi comunicatele transmise de noi se pare că au avut un efect destul de bun asupra consumatorilor. Covăsnenii sunt din ce în ce mai informaţi cu privire la dreptul lor ca şi clienţi ai unor opertori economici, iar firmele îşi fac ordine şi aplică foarte bine normele în vigoare din domeniul protecţiei consumatorului”, a conchis Magdalena Rigo.