ACTUALITATE 5 aprilie 2019

Până la 160.000 de lei pentru înregistrarea gratuită a proprietăţilor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară

de Covasna Media | 860 vizualizări

Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI) a început cea de-a cincea etape de finanţare a lucrărilor de cadastru general, prin Programul naţional de cadastru şi carte funciară 2015-2023 (PNCCF). Suma totală alocată de ANCPI în această etapă de finanţare pentru înregistrarea imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, pe sectoare cadastrale, este de aproape 280 de milioane de lei.

ANCPI finanţează şi în 2019, din veniturile proprii, lucrări de cadastru general în toate localităţile eligibile în cadrul PNCCF. Primarii interesaţi să înceapă sau să continue lucrările de cadastru general pe sectoare cadastrale pot încheia contracte de finanţare cu oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară (OCPI) începând cu luna aprilie. Lucrările sunt gratuite pentru cetăţeni.

În 2019, fiecare unitate administrativ-tentonală (UAT) poate primi 160.000 de lei pentru înregistrarea gratuită a proprietăţilor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, faţă de 155.000 de lei în 2018, 150.000 de lei în 2017 şi 135.000 de lei în 2016. Până în prezent, 2.181 de primării şi-au expnmat donnta de a accesa aceşti bani în 2019, pentru a înregistra în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară o suprafaţă estimată de 3.291.000 hectare şi un număr estimat de 4.066.000 de imobile.

Astfel, începând cu data de 3 aprilie 2019, fiecare oficiu teritorial va comunica unităţilor administrativ-teritoriale care au solicitat finanţare în această etapă, suma de care vor beneficia şi modelul contractelor de finanţare.

În judeţul Covasna au fost înregistrate 23 cereri pentru finanţarea lucrărilor de cadastru care vor începe în acest an, în cuantum de 1 855.700 lei. Potrivit legii, au prioritate sectoarele cadastrale care cuprind terenuri aferente proiectelor de infrastructură de interes naţional şi terenuri agricole subvenţionate de Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA).

Totodată, pentru a beneficia de fondurile alocate de ANCPI, primăriile care semnează contracte de finanţare cu OCPI-urile trebuie să găsească prestatori până în luna august, anul curent. Conform legislaţiei, ANCPI va efectua plăţile către primării după deschiderea cărţilor funciare aferente imobilelor recepţionate.

Obiectivul pnncipal al PNCCF este înregistrarea gratuită a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri şi apartamente) din România în Sistemul integrat de cadastru şi carte funciară. Programul este finanţat din veniturile proprii ale ANCPI - peste patru miliarde de lei, dar şi din fonduri externe obţinute prin Programul Operaţional Regional în cuantum de peste 300 de milioane de euro. De asemenea, în cadrul acestui proiect, o altă sursă de finanţare poate fi bugetul local al primăriilor.

Mai multe informaţii referitoare la PNCCF sunt disponibile pe pagina web a ANCPI, www ancpi.ro.

Persoană de contact: Director - Ursache Felician, Telefon: 0267/312288, E-mail: cv@ancpi.ro.

Lista celor 23 de primării interesate să acceseze fonduri prin PNCCF:

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.