Episcopia Covasnei, ajutoare pentru cei nevoiași
Anul 2012 a fost declarat în Patriarhia Română „Anul omagial al Sfântului Maslu și al îngrijirii bolnavilor”, la inițiativa Preafericitului Părinte Patriarh Daniel. Între manifestările culturale programate cu această ocazie, Sectorul teologic-educațional al Patriarhiei Române a organizat Concursul național de miniproiecte de educație social-filantropică „Copilul învață iubirea lui Hristos”, adresat copiilor cu vârste cuprinse între 7 și 17 ani, preoților și profesorilor de religie. Acesta a avut scopul de a cultiva dragostea față de semeni și educării copiilor în sensul ajutorării semenilor aflați în suferință. Din Episcopia Covasnei au participat la concurs 11 parohii, din protopopiatele Toplița, Sfântu Gheorghe și Întorsura Buzăului, cu un număr total de 205 copii și au fost derulate zece proiecte, unele desfășurate pe mai multe etape și implicit cu activități diverse. Valoarea totală a proiectelor a fost de 6.120 lei, iar beneficiari ai proiectului la nivel eparhial au fost copiii orfani din Întorsura Buzăului, 65 familii, 93 de copii, o persoană cu handicap fizic sever, patru persoane având handicap psihic mediu, 18 batrâni singuri și alte cinci persoane mobilizate la pat.
Premiul I pentru copiii din Sfântu Gheorghe
Copiii de la Catedrala Ortodoxă din Municipiul Sfântu Gheorghe au obținut Premiul I, sub îndrumarea părintelui diacon Antonie Pintrijel. Pe locurile II și III s-au aflat grupele de copii de la parohiile Sărămaș, respectiv Călimănel – Toplița.
La nivel naţional, a fost premiată câte o echipă din fiecare eparhie – cea care a obţinut Premiul I, reprezentată la ceremonia de premiere de preotul coordonator şi de un copil, iar cele 29 de echipe din ţară au primit diplome şi premii în obiecte.
Eparhia din Covasna a fost reprezentată de către părintele diacon Antonie Pintrijel, coordonatorul proiectului câștigător, şi Sebastian Andriesei, delegat din partea echipei de copii. Aceștia au fost premiaţi de Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, cu ocazia hramului Catedralei Patriarhale.
Impresionaţi de implicarea copiilor
În ceea ce-i privește pe beneficiarii proiectului, aceștia s-au arătat impresionați de ajutorul primit, arătând că acesta a fost “un strop de mângâiere”, în vreme ce implicarea copiilor nu a făcut decât să aducă lumină și bucurie în sufletul celor care au primit ajutorul.
”Aceşti copii mi-au luminat gospodăria şi mi-au dat speranţă că îşi mai aduce cineva aminte şi de mine în vremurile acestea grele”, a spus Văduva Bularca Aurelia (Sărămaș), o bătrână singură de 70 ani, fără venituri, care a suferit un accident vascular în urmă cu un an şi jumătate.
Educaţie prin dedicare
Bianca Mădălina Bejan este unul dintre copiii care s-au implicat în proiect și spune că la începutul acțiunii nici nu-și închipuia cât de impresionată va rămâne la final, chiar dacă știa că va “lucra” pentru cei nevoiași.
”(...) Nu credeam că vom vizita familii atât de multe și sărace, poate pe unii dintre noi i-a marcat modul lor de viață. Eu una am fost foarte impresionată de prima vizită, la o bătrânică foarte bolnavă și amărâtă care locuia într-o casă dărăpănată. Deși eu am mai trecut pe langă acea casă, nu am crezut că poate locui cineva acolo. Pe lângă acea bătrână, am mai vizitat multe familii. Am fost la o familie unde erau o femeie mai în vârstă și un bătrânel paralizat la pat. Deși erau săraci, păreau destul de fericiți că erau împreună. La toate familiile unde am fost, oamenii au fost foarte fericiți când ne-au văzut și ne-au mulțumit din suflet. Această experiența a fost una foarte frumoasă pentru mine și m-a făcut să înțeleg că trebuie să prețuiesc ceea ce am și că nu trebuie să fac niciodată morfturi!”
Roxana-Mădălina Mija, din Sfântu Gheorghe, s-a implicat și ea în proiect și spune că activitatea derulată în cadrul acestuia a învățat-o să prețuiască ceea ce are și să devină mai darnică, mai bună și mai înțelegătoare cu cei din jur.
“Am avut parte de o experienţă inedită, pe care aş repeta-o oricând alături de colegii mei de la grupul de cateheză şi colegii de şcoală. Cred că această implicare ne va ajuta pentru mai târziu, când vom fi adulţi şi ne ajută şi acum pentru că ne dezvoltăm abilităţi de care ne putem folosi oricând: creativitatea, munca în echipă, funcţia administrativă”, susține şi Paul Stelea din Sărămaș.