ACTUALITATE 24 noiembrie 2013

Educaţia outdoor în Grădiniţe

de Covasna Media | 840 vizualizări

Într-o societate în care tehnologia progresează cu o viteză ameţitoare, copiii sunt asaltaţi de la cele mai fragede vârste de adevărate avalanşe de informaţii. Ştiinţele educaţiei se orientează din ce în ce mai acut către întoarcerea la natură. În ideea de întoarcere la natură s-a luat decizia la Consfătuirea naţională de la Piatra Neamţ (învăţământ preprimar), ca întreaga activitate metodică desfăşurată în anul şcolar 2013-2014 la nivel de grădiniţe să se bazeze pe educaţia outdoor. Tema a fost dezbătută în fiecare zonă a judeţului Covasna cu ocazia Consfătuirii cadrelor didactice. În cadrul Consiliul consultativ s-a stabilit agenda de desfăşurare a cercurilor pedagogice. În acest sens, responsabilii Atelierelor metodice au proiectat activitatea metodică pe baza educaţiei outdoor, iar recentele cercuri pedagogice desfăşurate în toate zonele judeţului au avut la bază acest tip de educaţie.

Marţea trecută s-a desfăşurat şi în zona Întorsura Buzăului cercul pedagogic condus de inspectorul şcolar Adriana Mihalache. Activitatea a fost pregătită de Liliana Tudoran, educatoare la Şcoala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” structura GPN Brădet. Activitatea s-a numit „Pe cărările toamnei”, fiind desfăşurată în totalitate pe baza acestui tip de educaţie. S-a lucrat frontal, pe echipe, individual folosindu-se mai multe metode interactive, accent punându-se pe metoda hărţii chinestezice. Activitatea a avut un impact pozitiv asupra copiilor, cărora le-a dat senzaţia de libertate; au venit în contact cu stimuli auditivi, vizuali, olfactivi etc., dar în acelaşi timp şi-au satisfăcut nevoia de a se mişca, de a se juca şi de a învăţa în acelaşi timp mult mai uşor.

Educatoarele participante au luat contact cu activitatea outdoor şi din punct de vedere teoretic printr-un material PowerPoint în care s-au arătat posibilităţi şi modalităţi de organizare şi desfăşurare a acestui tip de educaţie. Activitatea în aer liber a venit să întregească tabloul educaţiei outdoor lămurind anumite aspecte din punct de vedere practic.

Inspectorul şcolar Adriana Mihalache a subliniat reuşita tuturor activităţilor desfăşurate în cadrul Cercurilor pedagogice din semestul I în toate zonele judeţului (Sf. Gheorghe, Covasna, Întorsura Buzăului, Tg. Secuiesc).

„Apelaţi în permanenţă cu încredere la educaţia outdoor deoarece ea se adresează celor trei nivele de învăţare: cognitiv, motric şi afectiv, este educaţia pentru corp, minte şi suflet. Şi nu uitaţi niciodată: „cea mai plăcută metodă de a-i face pe copii buni este să-i faci fericiţi!” – au fost îndemnurile inspectorului şcolar pentru învăţământul preprimar în încheierea lucrărilor cercului pedagogic.

În concluzie, activitatea outdoor se desfăşoară în contexte diferite având un cadru de învăţare şi un conţinut lejer, foloseşte metode care stimulează implicarea şi participarea activă a copiilor, are o structură şi o planificare flexibile, iar procesul învăţării este orientat spre participant bazându-se pe experienţa şi cunoştinţele anterioare.

Educatoare Elena Neluţa Baniţă

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.