Drumuri şi Poduri, în colaps financiar?
Conducerea Consiliului Judeţean Covasna solicită societăţii de Drumuri şi Poduri, aflată în subordinea sa, să ia măsuri concrete şi urgente pentru a se salva, întrucât aceasta s-ar afla la un pas de un colaps economic.
Administratorul public al judeţului, Klarik Attila, a prezentat luni în cadrul şedinţei de Consiliu Judeţean, că în ciuda faptului că în anul 2007 societatea a realizat un profit de aproape un milion de euro, a mai realizat şi un record negativ, acela că suma aferentă În ciuda faptului că în anul 2007 societatea a realizat un profit de aproape un milion de euro, a mai realizat şi un record negativ, acela că suma aferentă investiţiilor a fost cea mai mică în acel an. Conducerea Consiliului Judeţean Covasna solicită societăţii de Drumuri şi Poduri, aflată în subordinea sa, să ia măsuri concrete şi urgente pentru a se salva, întrucât aceasta s-ar afla la un pas de un colaps economic. Administratorul public al judeţului, Klarik Attila, a prezentat luni în cadrul şedinţei de Consiliu Judeţean, că în ciuda faptului că în anul 2007 societatea a realizat un profit de aproape un milion de euro, a mai realizat şi un record negativ, acela că suma aferentă investiţiilor a fost cea mai mică în acel an. Potrivit acestuia, se poate vorbi despre un management defectuos, deşi societatea a beneficiat de un monopol în materie de efectuarea lucrărilor de reabilitare a drumurilor din judeţ. „Iniţial societatea a fost înfiinţată de către Consiliul Judeţean Covasna pentru a reabilita drumurile judeţene la un cost cât mai redus. Înainte de anul 2005, conducerea CJ împreună cu membrii Consiliului de administraţie au hotărât să nu reinvestească profitul realizat de societate. (...) Drumuri şi Poduri se află la un pas de colaps economic, cu toate că a beneficiat de monopol în materie de efectuarea lucrărilor de reabilitare“, se arată în prezentarea situaţiei pe această temă. În acest context, preşedintele CJ, Tamas Sandor, solicită luarea unor măsuri concrete şi urgente pentru salvarea societăţii şi a angajaţilor acesteia. Directorul Drumuri şi Poduri, Barsoi Gheorghe, spune că societatea merge relativ bine în contextul crizei economice, însă având în vedere faptul că din anul 2000 încoace nu s-a investit în utilaje, acest lucru afectează activitatea lor şi la o licitaţie sunt preferate firme mai performante. Astfel, majoritatea utilajelor de la Drumuri şi Poduri sunt din anii ’70-’80, doar în 2008 fiind cumpărate câteva utilaje moderne. O altă măsură amintită de acesta şi care a presupus cheltuieli a fost majorarea salariilor angajaţiilor de la Drumuri şi Poduri, cu 35% în 2007 şi 25% anul trecut. „Pentru două luni avem de lucru, iar între timp trebuie să pornească licitaţiile“, a spus directorul Barsoi Gheorghe. Potrivit acestuia societatea are nevoie de o strategie şi a promis că în trei luni va prezenta una pentru a se decide ce se întâmplă cu firma. Barsoi a exclus pers pectiva unei restructurări a societăţii şi apreciază că dacă criza nu vine cu surprize mai dure, anul acesta nici nu va fi cazul. Societatea Drumuri şi Poduri are peste o sută de angajaţi. Ana Sidon