De 10 ani Primăria Sfântu Gheorghe sprijină înfrumusețarea zonelor verzi din jurul blocurilor
Până pe 30 aprilie pot fi solicitate produse în valoare de până la 1.500 lei
Dezvoltă aspectul zonei în care locuiești și contribuie prin demersul tău la înfrumusețarea spațiilor verzi din orașul Sfântu Gheorghe pentru a te putea bucura de un mediu înconjurător mai ordonat și mai îngrijit.
Cum poți înfrumuseța zona în care locuiești?
Înscrie-te în Programul de înfrumuseţare a zonelor verzi rezidențiale, care oferă de 10 ani posibilitatea locuitorilor de a solicita diverse răsaduri, arbuști, flori, gard viu, gazon, garduri sau bănci pentru o valoare totală de până la 1.500 de lei / scară de bloc. 80% din valoarea totală a produselor solicitate este acoperită din bugetul local, restul de 20% fiind asigurat de asociațiile de proprietari. Astfel pentru o solicitare totală de 1.500 de lei, municipalitatea va asigura 1.200 de lei, iar asociaţiile vor avea de plătit doar 300 de lei.
Cine poate aplica în cadrul programului?
Doritorii pot aplica pentru program individual, ca asociație de locatari sau de proprietari de locuințe.
Care sunt pașii de urmat?
Pasul 1: Alege bunurile de care ai nevoie
În funcție de nevoile zonei verzi din jurul blocului în care locuiești, poți alege din următoarele bunuri puse la dispoziție de Grădinăria Orașului:
- Bancă – 930 lei / buc.
- Puieţi pomi ornamentali – 25 lei / buc.
- Arbuşti – 10 lei / buc.
- Gard viu – 30 lei / metru liniar
- Flori diferite specii – 2 lei / fir
- Semințe gazon – 22 lei / kg
- Gard de protecţie – 50 lei / metru liniar
- Pământ fertil pentru zone verzi - 60 lei / mc.
Pasul 2: Redactarea cererii
Înaintează intenția ta de înfrumusețare a zonei verzi către administratorul asociației de locatari sau de proprietari. Acesta va trebui să întocmească cererea, după aprobarea inițiativei de către președintele asociației.
Pasul 3: Depunerea cererii
Cererile pot fi depuse de la începutul lunii ianuarie, până cel târziu în data de 30 aprilie 2022 la Compartimentul de Relaţii cu Publicul, Informaţii, Registratură din cadrul Primăriei municipiului Sfântu Gheorghe, de luni până miercuri între orele 8-16, joia între orele 8-17, iar vineri între orele 8-15. Avizarea solicitărilor se face în ordinea depunerii cererilor.
Pasul 4: Avizarea cererilor
Solicitantul va fi anunțat de către angajații municipalității cu privire la aprobarea sau nu a solicitării depuse, urmând ca în cazul aprobării, acesta să achite contribuţia proprie în numerar la Direcţia de Finanţe Publice Locale din str. Oltului nr. 2 sau prin virament bancar la numărul de cont RO80TREZ25624740220XXXXX deschis la Trezoreria Sfântu Gheorghe.
Pasul 5: Ridică bunurile solicitate
În urma aprobării cererilor, bunurile solicitate vor putea fi ridicate în zilele lucrătoare între orele 9.00 și 11.00, la data specificată de municipalitate în documentul de aprobare.
Pasul 6: Începe amenajarea
Plantează plantele solicitate și îngrijește-le împreună cu vecinii, organizează spațiul cu ajutorul băncilor și a gardurilor, acolo unde este cazul. Responsabilitatea îngrijirii plantelor revine solicitantului.
Pasul 7: Bucură-te de munca depusă
E timpul să te bucuri de munca depusă și de un spațiu mai ordonat și îngrijit.
La ce mai trebuie să fii atent?
Cu toate că cererile pot fi depuse până în data de 30 aprilie, Grădinăria Oraşului îi îndeamnă pe doritori să se înscrie din timp și să ia în considerare diferitele perioade pentru plantare, astfel încât plantele solicitate să beneficieze de toate condițiile pentru creştere şi înflorire. Spre exemplu, semințele de gazon și pomii fructiferi se pot planta începând cu luna martie, pe când florile de vară trebuie plantate la începutul lunii mai.
Mai multe informaţii pot fi solicitate la prin telefon la 0267 314 173 (Karácsony József Attila).
(Sursa: comunicat Primăria Sfântu Gheorghe)