ACTUALITATE 21 martie 2010

Covăsnenii nu se înghesuie cu reclamaţii la OPC

de Covasna Media | 763 vizualizări
22mar2010-rigoJudeţul Covasna este unul dintre judeţele cu cele mai puţine reclamaţii la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului (OPC), urmare a corectitudinii agenţilor economici. Directorul coordonator al OPC Covasna, Magdalena Rigo, a declarat că cele mai multe reclamaţii venite din partea consumatorilor sunt pe linie de produse electrocasnice, în vreme ce reclamaţiile referitoare la nereguli în ceea ce priveşte produsele

22mar2010-rigoJudeţul Covasna este unul dintre judeţele cu cele mai puţine reclamaţii la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului (OPC), urmare a corectitudinii agenţilor economici.

Directorul coordonator al OPC Covasna, Magdalena Rigo, a declarat că cele mai multe reclamaţii venite din partea consumatorilor sunt pe linie de produse electrocasnice, în vreme ce reclamaţiile referitoare la nereguli în ceea ce priveşte produsele alimentare sunt foarte puţine.

Potrivit lui Rigo, numărul scăzut al reclamaţiilor privind neregulile alimentare se explică şi ca urmare a faptului că agenţii economici din judeţul nostru sunt corecţi şi respectă siguranţa alimentelor, însă este posibil să fie şi un rezultat al necunoaşterii drepturilor de către consumatori sau al comodităţii.

„Oamenii vin să ne sesizeze neregulile atunci când este vorba despre un produs al cărui cost este mai ridicat - de exemplu, un robot de bucătărie, dar dacă găsesc nereguli la o conservă sau alt produs material, care nu a costat foarte mult, renunţă la a veni spre OPC. Din păcate, consumatorii nu s-au învăţat încă să sesizeze OPC atunci când, indiferent de produs sau de costul acestuia, identifică nereguli”, a explicat Rigo Magdalena.

Aceasta a ţinut să lanseze un apel către consumatorii covăsneni astfel încât aceştia să aducă la cunoştinţa OPC şi neregulile găsite în zona produselor alimentare, subliniind că aceasta este poate cea mai importantă categorie de produse în care OPC trebuie implicat.

„Indiferent de ce ar fi vorba, consumatorul trebuie să îşi cunoască dreptul de a cumpăra exact ceea ce doreşte şi ce vede, de aceea este important să vină spre noi dacă sesizează nereguli”, a mai arătat Rigo Magdalena.

În 2009, OPC Covasna a avut 1580 de acţiuni de control, principalele abateri constatate la agenţii economici fiind legate de lipsa informaţiilor corecte şi precise de pe produsele scoase la comercializare, lipsa etichetării alimentelor conform prevederilor legale, depăşirea termenelor de valabilitate, lipsa traducerii informaţiilor în limba română, lipsa certificatului de garanţie la produse de folosinţă îndelungată sau lipsa afişării orarului de funcţionare. În ceea ce priveşte numărul de reclamaţii şi sesizări înregistrate la OPC Covasna, acesta a fost de 217, soluţionate în totalitate.

Monica Vajna

Teme articol: OPC reclamatie Magdalena Rigo
Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 3

Adaugă comentariu
ion, 22 martie 2010
Inseamna ca in Covasna gradul de satisfactie al oamenilor este foarte bun daca nimeni nu reclama nimic.:) Cititoarea Lili a comentat bine inaintea mea si a pus degetul pe rana insa cred ca citeste integral
Lili, 22 martie 2010
Faptul ca covasnenii nu se inghesuie cu reclamatii la OPC nu denota ca ei nu ar avea ce reclama, precum locuitorii altor zone, ci denota mai degraba o populatie neinstruia, care nu-si cunoaste citeste integral
capcaunul, 22 martie 2010
pai nu ,ca daca te duci acolo, iti spun ca ei nu au ce sa faca. nici macar nu-ti ofera un scaun sa stai jos si sa-ti spui povestea. din usa spui repede ce ai de spus si te si expediaza.normal ca in citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.