ACTUALITATE 23 iunie 2015

Covăsnenii fac tot mai multe reclamaţii la Protecția Consumatorilor

de Mirela Cara Dragu | 739 vizualizări

Din informațiile transmise de CJPC Covasna, reiese că la nivelul județului din ce în ce mai mulți beneficiari de produse și servicii constată și reclamă nereguli care le pun sănătatea în pericol. Un consumator din Târgu Secuiesc a sesizat Protecția Consumatorilor în legătură cu o categorie de produse electrice şi electronice neconforme puse la vânzare într-un magazin din localitate.

O altă situație neplăcută a fost semnalată în comuna Vâlcele, unde soţia veterinarului injectează oile fără a elibera chitanţă.

O situație de tip râsul-plânsul a fost adusă în atenția Protecției Consumatorilor de către o persoană care reclamă Televiziunea prin cablu la care este abonat pe motiv că, pe ecran i se afișează mesaje precum: „Închideţi televizorul, opreşte, iar vinerea nu este emisiune pe nici un canal“.

Tot în Sfântu Gheorghe, un consumator a fost invitat la o „conferinţă de sănătate” organizată de un operator economic la care se făcea şi un control cu Bioenergie. La această conferinţă invitaților li s-a explicat cum se consumă alimentele şi cum se pregătesc cel mai bine, oferindu-le consumatorilor taloane cu reducere pentru seturi de vase pe care le-au prezentat drept cele mai bune și mai noi din lume. Costul unui astfel de set era de 800 lei. După ce au cumpărat produsele, consumatorii au verificat pe internet și au descoperit că valoarea produselor cumpărate la așa zisa reducere era de 400 de lei per set.

Consumatorii din Sfântu Gheorghe au avut probleme și cu firmele responsabile de furnizarea gazelor și a electricității. Un consumator a reclamat, de pildă, faptul că a solicitat unei firme din domeniu să i se facă verificarea tehnică obligatorie la instalaţia de gaz, iar acesta nu a trimis documentele la Distrigaz Braşov care a deconectat consumatorul de la reţea. Pe de altă parte, un alt consumator reclamă faptul că noile contoare electrice cu autocitire electronică distrug aparatele electrocasnice, fapt confirmat de către Electrica în sensul că, la anumite aparate electrocasnice, sunt posibile perturbări electromagnetice. Tot Electrica le dă bătăi de cap și consumatorilor din Tg. Secuiesc unde cineva a reclamat faptul că, pe strada unde locuieşte, sunt întreruperi de curent electric săptămânal, acest lucru afectându-i aparatura electrocasnică.

În oraşul Covasna, cineva reclamă faptul că, atunci când plouă, canalul pe care îl are în curte şi care îi aparţine Societății Comerciale Gospodărie Comunală SA deversează inundând toată curtea. Referitor la această problemă, s-a constatat că nu există clapetă de sens pentru reţinerea apelor uzate în caz de înfundare.

Pentru stoparea fenomenelor de abuz din partea agenților economici furnizori de servicii și produse, toți consumatorii din județ sunt încurajați să se adreseze CJPC Covasna, care în mod cert va trimite o comisie de verificare și, în cazul constatării abaterilor, va sancționa neregulile descoperite în conformitate cu prevederile legale. Lipsa de atitudine din partea oricui poate încuraja însă operatorii economici să-i păcălească pe consumatori cu bună știință sau din neatenție.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.