Consultări la nivel de subregiuni în privinţa problemelor de dezvoltare
În această săptămână, conducerea judeţului a avut consultări cu conducerile comunelor şi ale oraşelor (zona Buzaielor, zona Baraoltului, zona Târgu Secuiesc, zona Covasna, zona Sfântu Gheorghe) din fiecare subregiune, pentru ca sumele destinate echilibrării bugetelor să fie adaptate corespunzător nevoilor locale.
„Am dori ca anul acesta comunele să dispună de un buget mai mare decât anul trecut. În acelaşi timp, acordăm ajutor comunelor care au ajuns într-o situaţie dificilă fără vina lor, cum ar fi comunele: Brateş, Comandău sau Chichiş. Am stabilit câteva principii pe baza cărora am elaborat metodologia de alocare a sumelor destinate echilibrării bugetului. Dintre acestea cele mai importante sunt cele destinate fondului de solidaritate, ceea ce înseamnă că vom continua să întindem o mână nevoiaşilor, altfel spus: oricât de mică ar fi suma primită de la bugetul central, Consiliul Judeţean (CJ) Covasna va garanta o funcţionare fără probleme. Un alt principiu important se referă la finanţarea lucrărilor de dezvoltare” – i-a informat pe primari Tamás Sándor, preşedintele CJ Covasna.
„Şi în acest an, în România, anul bugetar o să fie mai scurt cu trei luni, mai mult, la unele capitole – cum ar fi sprijinul financiar pentru organizaţii neguvernamentale sau biserici – se poate anticipa chiar şi o întârziere de cinci luni. Astfel, lucrurile nu sunt în regulă nici în continuare, pentru că, în perioada ianuarie-martie, viaţa stă pe loc, pentru ca anul să aibă într-adevăr 12 luni, Parlamentul trebuia să adopte bugetul de stat la sfârşitul anului trecut, aşa cum, de altfel, prevede legislaţia” – a explicat Tamás Sándor, care a atras atenţia primarilor ca la planificarea bugetului să aibă în vedere şi majorarea obligatorie a salariilor.
Conducerea judeţului i-a informat pe cei prezenţi că, în cazul în care doresc să solicite fonduri de finanţare prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală (PNDL), fonduri din care se finanţează, printre altele, realizarea/extinderea/reabilitarea/modernizarea/dotarea instituţiilor de învăţământ sau a cabinetelor medicale, proiectele trebuie depuse la ministerul de resort până la data de 16 martie.
„Este important ca autorităţile administraţiei publice locale să fie pregătite şi să semnaleze din timp intenţia de accesare a acestui program, în acest caz, succesul depinde şi de viteză. Noi vom putea acorda asistenţă tehnică în pregătirea cererilor şi a documentaţiei, dar documentaţia trebuie depusă de autorităţile locale” – a arătat Henning László, vicepreşedintele CJ Covasna.
La următoarea şedinţă ordinară din data de 28 februarie, CJ Covasna va decide, în conformitate cu atribuțiile sale, asupra alocării sumelor destinate echilibrării bugetelor locale din sume şi cote defalcate din impozitul pe venit şi TVA.
Biroul de presă al Consiliului Judeţean Covasna