Concurenţă la şcolile profesionale – doi pe loc la clasele de ospătari şi mecanici auto
Aproape 57% din cele 672 de locuri oferite pentru următorul an şcolar în unităţile de învăţământ profesional cu durata de trei ani din judeţul Covasna au fost ocupate până la sfârşitul lunii iunie, cele mai atractive fiind clasele de ospătari şi mecanici auto.
Inspectorul şcolar general interimar Kiss Imre a declarat că în câteva unităţi şcolare, cum ar fi spre exemplu Liceul Tehnologic „Ápor Péter” din Târgu Secuiesc, s-au înscris un număr aproape dublu de elevi faţă de numărul de locuri prevăzute la clasele de mecanici auto şi ospătari. Interes mare a existat şi pentru clasele de bucătari şi chelneri de la Liceul tehnologic „Constantin Brâncuşi” şi mecanici auto de la Liceul tehnologic „Puskás Tivadar” ambele din Sfântu Gheorghe, unde cererea a depăşit cu mult oferta.
La Liceul Tehnologic „Baróti Szabó Dávid” din Baraolt s-au completat două clase de tâmplari şi confecţioneri textile a câte 28 de locuri, dar în restul şcolilor majoritatea locurilor au rămas vacante. Pentru anumite meserii, precum zidar, sudor, electrician, instalator centrale şi mecanic agricol, fie nu s-a înscris nici un elev, fie s-au înscris doar doi sau trei într-o clasă.
Kiss Imre apreciază că locurile vacante se vor ocupa în următoarele etape de înscrieri, fiind de părere că şcolile profesionale de trei ani vor absorbi în special absolvenţii claselor a VIII-a care au avut rezultate slabe la Evaluarea Naţională.
„Sunt aproape 300 de elevi care nu au obţinut nota 5 la Evaluare, iar logic ar fi să realizăm numărul claselor propuse. Probabil că după ce au văzut rezultatele mulţi îşi vor da seama că nu au ce căuta la liceu şi vor pune accent pe meserie”, a declarat Kiss Imre.
Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna a încercat să mărească de la an la an numărul claselor cu profil tehnologic şi profesional pentru ca tinerii să poată învăţa o meserie încă din timpul şcolii, în ciuda tendinţei generale a elevilor din judeţ de a urma filierele teoretice şi vocaţionale.