Comisar OPC, ameninţat la Băţani că va fi „despicat cu toporul în două”
Începând cu data de 21 ianuarie 2015 a intrat în vigoare Ordinul ANPC nr. 594/2014 privind modificarea Ordinului Preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor nr. 72/2010 privind unele măsuri de informare a consumatorilor. Astfel, pentru corecta informare a consumatorilor şi pentru a le da acestora posibilitatea să afle informaţii referitoare la modul în care pot face sesizări ori reclamaţii cu privire la produsele şi/sau serviciile ce le sunt puse la dispoziţie, operatorii economici au obligaţia să afişeze numărul de telefon denumit Telefonul Consumatorilor 0219551, adresa şi numerele de telefon/fax ale comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor în a căror rază teritorială se află operatorul economic, precum şi adresa site-ului Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor: www.anpc.gov.ro.
Apelarea numărului 0219551 poate fi taxată în funcţie de tipul de abonament deţinut de consumator.
Dimensiunea minimă a plachetei este de: 16cm x 16cm, iar modelul poate fi descărcat de pe site-ul oficial al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (anexa nr. 18 pentru judeţul Covasna). Placheta este gratuită.
De asemenea, dorim să informăm consumatorii că pot depune reclamaţii şi sesizări la sediul instituţiei sau online intrând pe site-ul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, secţiunea http://reclamatii.anpc.ro/.
Vă rugăm să apelaţi la această modalitate numai după ce aţi încercat să rezolvaţi pe cale amiabilă problema cu operatorul economic, care a comercializat produsul sau a prestat serviciul.
Reclamaţia sau sesizarea se face în nume personal.
Reclamaţiile sau sesizările adresate ANPC pot fi depuse doar de consumatori persoane fizice.
Divergenţele dintre operatorii economici nu intră în sfera de competenţă a ANPC.
De la începutul anului 2015 şi până în prezent la CJPC Covasna au fost înregistrate un număr de 42 reclamaţii şi sesizări, din care: domeniul bancar – 1; produse alimentare – 3; produse nealimentare – 20; servicii – 18.
Din reclamaţiile soluţionate vă enumerăm câteva:
– Un consumator din municipiul Sf. Gheorghe a reclamat faptul că la o casă de pariuri sportive a fost introdus un scor eronat pentru un meci de baschet, astfel biletul cumpărat fiind declarat necâştigător. În urma demersurilor CJPC Covasna la Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc s-a îndreptat eroarea materială, biletul fiind validat ca bilet câştigător.
– Un consumator din judeţul Bacău a reclamat un operator economic din Tg. Secuiesc de la care a cumpărat un autoturism dar nu a primit toate actele maşinii şi la piesele auto pe care le-a cumpărat nu a primit factură fiscală. Cazul a fost trimis IPJ Covasna.
– Un consumator din judeţul Harghita a reclamat faptul că un operator economic din Sf. Gheorghe refuză să-i înapoieze contravaloarea unei piese auto, cumpărată online şi returnată. La intervenţia CJPC Covasna operatorul economic a restituit banii reclamantului.
– Un consumator din Ghelinţa a reclamat faptul că un operator economic vinde pâine din portbagajul autoturismului personal în parcarea din faţa pieţei agroalimentare din municipiul Tg. Secuiesc. Comisarii CJPC Covasna au surprins operatorul economic în timpul vânzării pâinii din portbagaj, acesta a fost sancţionat contravenţional cu 1.000 lei pentru nerespectarea condiţiilor de transport şi depozitare a produselor de panificaţie.
– Un consumator din Tg. Secuiesc a reclamat faptul că, deşi are contract cu Gospodăria Comunală din Tg. Secuiesc, aceasta refuză colectarea gunoiului din faţa porţii. Societatea a fost sancţionată cu amendă contravenţională de 10.000 lei pentru nerespectarea condiţiilor contractuale.
– Un operator economic din Odorheiu Secuiesc, judeţul Harghita comercializează produse din carne cu menţiunea „Gust secuiesc”. Tot la acest operator economic s-au găsit produse cu termenul de valabilitate depăşit. Operatorul economic a înlocuit etichetele produselor în cauză, acesta fiind sancţionat contravenţional cu suma de 2.000 lei.
– Un incident mai deosebit s-a întâmplat în comuna Băţani unde la un control, patronul unui magazin mixt a început să ameninţe în limba maghiară comisarul CJPC Covasna (femeie) că, dacă va primi amendă o va despica cu toporul în două. A fost nevoie de intervenţia poliţiştilor de la postul de poliţie Băţani. Comisarul CJPC nu a dorit să facă plângere la poliţie. Operatorul economic a fost sancţionat contravenţional de către CJPC Covasna cu suma de 5.000 lei, pentru mai multe deficienţe constatate, nefiind la prima abatere. Acesta a refuzat să semneze procesul verbal de control.
(CJPC Covasna)