Comercianţii au vândut mai puţine mărţișoare
Tarabele comercianților de mărțişoare au fost umplute şi în acest an cu diverse figurine prinse la capăt cu nelipsitul şnuruleț alb roşu. Din zecile de tarabe apărute în Sfântu Gheorghe, niciuna dintre acestea nu mai oferă, însă, mărțişoarele delicate ale anilor trecuți, semn că noile vremuri, ce impun opulența ca musthave, se fac simțite chiar şi-n lumea mărțişoarelor. Dincolo de diverse figurine, care mai de care mai colorate şi mai metalizate pentru a ieşi în evidență, mărțişorul rămâne simbolul primăverii, al veseliei, al soarelui şi al iubirii de frumos.
Cu toate acestea, se pare că nici mărțişoarele nu au scăpat de efectele crizei, comercianții plângându se că, dacă în anii trecuți vindeau câte zecedouăzeci de mărțişoare la persoană, în 2010 vânzările au scăzut dramatic, oamenii alegând să cumpere mărțişoare strict pentru persoanele apropiate şi familie.
„Prețul mărțişorului porneşte de la doi lei şi ajunge şi la cinci lei şi merită să le facem un 50% din investiție tot câştigăm… Vânzarea a mers însă foarte prost, mult mai prost în acest an. Din cauza crizei, cam 30% a scăzut vânzarea la mărțişoare, față de anul trecut”, spune Adriana Ţurcă, din Sfântu Gheorghe, vânzătoare de mărțişoare.
Monica Rizea