Activitatea voluntarilor care acţionează în situaţii de urgenţă, considerată experienţă profesională
Activitatea de voluntariat în situaţii de urgenţă se va considera experienţă profesională şi/sau în specialitate, în funcţie de tipul activităţii, dacă aceasta este realizată în domeniul studiilor absolvite, a decis, miercuri, Guvernul, care a modificat Statutul personalului voluntar.
De asemenea, s-a reglementat parcursul profesional al voluntarului şi competenţele minime pe care trebuie să le aibă fiecare membru al serviciilor de urgenţă voluntare pentru a putea evolua în această carieră.
„Una dintre condiţiile minime pentru a avea un parcurs profesional al voluntarului în situaţii de urgenţă este absolvirea obligatorie a unui curs de iniţiere servant pompier, în maximum un an de la încheierea contractului de voluntariat. După absolvirea acestui curs obligatoriu, în funcţie de specializare, pentru a evolua profesional, trebuie absolvite alte cursuri de formare profesională“, se arată într-un comunicat al emis de Biroul de presă al Palatului Victoria.
Potrivit unui exemplu conţinut de documentul citat, pentru a putea ocupa un post de conducător autospeciale într-un Serviciu de voluntariat de situaţii de urgenţă, este obligatorie absolvirea unui curs de mecanic utilaj, iar, ulterior, după minim un an, a unui curs de conducător autospeciale.
În schimb, pentru a ocupa un post de şef compartiment prevenire, este obligatorie absolvirea unui curs de specialist prevenire (în minim doi ani de la absolvirea cursului de iniţiere de servant pompier), iar, după minim un an, a unui curs de şef compartiment prevenire.
„Pentru a candida pentru un post de şef serviciu într-un SVSU, cursurilor menţionate li se adaugă absolvirea unui curs de şef serviciu, într-o perioadă de minimum un an de la absolvirea cursurilor precedente“, se spune în comunicat.
Parcursul profesional al voluntarului este confirmat de certificatul nominal de voluntar.
Statutul personalului voluntar