ACTUALITATE 7 octombrie 2014

A început distribuirea cardurilor de sănătate în Covasna

de Covasna Media | 61 vizualizări

Oficiul Judeţean de Poştă Covasna aduce la cunoştinţa locuitorilor că a început activitatea de distribuire a cardurilor de sănătate prin intermediul factorilor poştali.

Cardurile de sănătate vor fi distribuite în etape, în funcţie de recepţia acestora din partea CNAS Bucureşti şi prezentarea trimiterilor poştale de la Oficiul Poştal Bucureşti 83.

Modalitatea de lucru presupune avizarea şi reavizarea clientului (poştaşul sună de două ori), în cazul în care acesta nu este găsit la domiciliu, pentru ca în urma celei de-a doua avizări, cardul de sănătate să fie păstrat la subunitatea poştală unde clientul este arondat, pentru o perioadă de 10 zile, interval în care sunteţi aşteptaţi să le ridicaţi.

Pentru a veni în sprijinul clienţilor, subunităţile poştale din Municipiul Sfântu Gheorghe vor funcţiona cu program special de sâmbătă în zilele de 11, 18 şi 25 octombrie între orele 09:00-14:00 – Oficiul Poştal Sfântu Gheorghe 1 (centru), Ghişeu Urban Sfântu Gheorghe 1 (Gară).

Oficiul Judeţean de Poştă Covasna stă la dispoziţia clienţilor săi pentru soluţionarea oricăror probleme ce ar putea apărea în desfăşurarea în condiţii optime a distribuţiei cardului de sănătate şi solicită înţelegere având în vedere volumul foarte mare de trimiteri.

Cardul de sănătate primit acasă de asigurat este inactiv

Intrat în posesia cardului de sănătate, asiguratul îl va prezenta pentru activare la prima vizită la un furnizor de servicii medicale. Mai exact, pin-ul de transport al cardului naţional (0000) va fi schimbat cu un pin personalizat format dintr-o combinaţie de patru cifre. Pin-ul personalizat va fi introdus şi confirmat personal de către pacient. Personalizarea pin-ului este obligatorie, altfel cardul rămâne în stare inactivă şi nu poate confirma servicii medicale în sistem. Acest pin va fi introdus de către asigurat ori de câte ori va beneficia de un serviciu medical pentru validarea şi, mai apoi, decontarea acestuia din fondul asigurărilor sociale de sănătate.

Tipărirea şi distribuirea cardului naţional vor continua în următorii patru ani pentru persoanele care vor împlini vârsta de 18 ani şi/sau vor dobândi calitatea de asigurat.

După distribuirea cardului naţional, va urma o perioadă în care vor rula în paralel cele două sisteme, pentru ca atât asiguraţii cât şi furnizorii de servicii medicale să se acomodeze cu această soluţie informatică şi pentru a depista şi a remedia eventualele probleme depistate în funcţionarea acestei soluţii informatice.

CNAS a transmis o circulară către casele de asigurări prin care le solicită caselor de sănătate să informeze furnizorii de servicii medicale cu care se află în relaţie contractuală despre stadiul de implementare a cardului naţional. Este necesar ca furnizorii să achiziţioneze cititoarele de carduri, astfel încât cardul naţional să poată fi utilizat atunci când asiguraţii îl vor prezenta la furnizorul de servicii medicale.

Introducerea altor date suplimentare pe cardul de sănătate este opţională şi se realizează doar la medicul de familie. Această etapă nu este obligatoriu să se realizeze concomitent cu activarea cardului.

Cardul naţional va face dovada calităţii de asigurat şi va confirma prezenţa asiguratului la furnizorul de servicii medicale. Prin implementarea acestui sistem informatic, banii din sistemul asigurărilor de sănătate vor fi cheltuiţi mai eficient şi mai transparent. Unul dintre principalele obiective ale CNAS este ca, începând de anul viitor, toate serviciile medicale să fie validate şi decontate doar prin intermediul cardului naţional.

 

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.