ACTUALITATE 15 ianuarie 2009

„Toţi la grădiniţă, toţi în clasa I”

de Covasna Media | 717 vizualizări
Opt şcoli din judeţ sunt cuprinse într-un program de creştere a accesului la educaţie pentru comunităţi defavorizate

Opt şcoli din judeţul Covasna vor fi cuprinse în proiectul strategic „Toţi la grădiniţă, toţi în clasa I“, prin care se doreşte creşterea accesului la educaţie şi a nivelului educaţional al copiilor din comunităţi defavorizate, cu precădere romi. Obiectivul general al proiectului este prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii în rândul copiilor cu vârste între 5 şi 8 ani, din 420 de comunităţi dezavantajate, cu pondere ridicată de romi, localizaţi în special în localităţi rurale şi urbane mici din ţară. Astfel, prin acest proiect se doreşte creşterea accesului la educaţie preşcolară şi şcolară pentru 8.000 de copii din comunităţi defavorizate, prin participarea la programe de educaţie de tipul „Grădiniţa estivală“ sau „Şcoala după şcoală“, formarea competenţelor şi abilităţilor de bază la copii din grupul ţintă, diminuarea riscului de părăsire timpurie a şcolii, plus alte activităţi specifice. Potrivit şefei Inspectoratului Şcolar ...

Opt şcoli din judeţ sunt cuprinse într-un program de creştere a accesului la educaţie pentru comunităţi defavorizate

Opt şcoli din judeţul Covasna vor fi cuprinse în proiectul strategic „Toţi la grădiniţă, toţi în clasa I“, prin care se doreşte creşterea accesului la educaţie şi a nivelului educaţional al copiilor din comunităţi defavorizate, cu precădere romi. Obiectivul general al proiectului este prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii în rândul copiilor cu vârste între 5 şi 8 ani, din 420 de comunităţi dezavantajate, cu pondere ridicată de romi, localizaţi în special în localităţi rurale şi urbane mici din ţară. Astfel, prin acest proiect se doreşte creşterea accesului la educaţie preşcolară şi şcolară pentru 8.000 de copii din comunităţi defavorizate, prin participarea la programe de educaţie de tipul „Grădiniţa estivală“ sau „Şcoala după şcoală“, formarea competenţelor şi abilităţilor de bază la copii din grupul ţintă, diminuarea riscului de părăsire timpurie a şcolii, plus alte activităţi specifice. Potrivit şefei Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna (IŞJ), Keresztely Irma, cele opt şcoli din judeţ – şcoala din Herculian, Boroşneu Mare, Boroşneu Mic, Araci, Vâlcele, Doboşeni, Neri Szent Fulop din Sf.Gheorghe şi Ojdula – au fost alese având în vedere şi experienţa lor anterioară cu proiecte de educaţie pentru copii cu probleme sociale şi faptul că au mai derulat programe de acest gen. Aceste şcoli sunt în comunităţi care au un număr mare de romi. Printre rezultatele specificate în cadrul proiectului „Toţi la grădiniţă, toţi în clasa I“ se numără reducerea cu 75% a ratei de abandon şcolar în clasa I în rândul elevilor proveniţi din cele 420 de comunităţi dezavantajate, creşterea gradului de conştientizare în rândul familiilor dezavantajate, creşterea cu 20% a contingentului de elevi de clasa I proveniţi din categoria amintită, 8.000 de copii proveniţi din comunităţi/familii dezavantajate beneficiază de subvenţii constând în seturi vestimentare de bază pentru înscrierea în clasa I şi altele. Proiectul este iniţiat de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului – Direcţia Generală Învăţământ în limbile minorităţilor şi relaţia cu Parlamentul, în parteneriat cu Fundaţia Ruhama din Oradea şi implementat în perioada noiembrie 2008 – decembrie 2009, cu finanţare de la Uniunea Europeană. Programele educaţionale iniţiate în cadrul proiectului vor fi implementate la nivel naţional în 420 de comunităţi dezavantajate, în câte 10 locaţii diferite din fiecare judeţ.

Ana Sidon

Teme articol: romi rromi scoala tigani gradinita
Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.