Condiţiile necesare obţinerii formularului E 112 destinat tratamentului medical în statele membre ale Uniunii Europene
În baza Regulamentelor europene de securitate socială nr. 1408/71 şi 574/72 şi reglementărilor interne în domeniu, pe fondul unui număr mare de solicitări, Casa de Asigurări de Sănătate eliberează formularul E112, dacă persoane se încadrează în una din următoarele situaţii:
- Asiguratul îşi transferă reşedinţa pe teritoriul unui alt stat membru U.E şi necesită menţinerea dreptului la prestaţiile de boală sau maternitate, acordate în România până la momentul transferului, sau
- Asiguratul urmează sa efectueze un serviciu medical care face parte din pachetul de servicii medicale de bază din România, iar acesta nu poate fi acordat într-un interval de timp util acordării intervenţiei medicale în mod normal pentru obţinerea tratamentului respectiv în ţara noastră, luându-se în considerare starea curentă de sănătate a persoanei şi evoluţia probabilă a afecţiunii de care suferă.
Documente necesare
Asiguraţii care solicită formularul E112 trebuie să depună la Casa de Asigurări de Sănătate următoarele documente: cerere; copie a actului de identitate sau, după caz, a certificatului de naştere; un raport medical care va conţine recomandarea pentru efectuarea tratamentului în străinatate, numai pentru cea de-a doua situaţie; dosarul medical din care să rezulte diagnosticul pacientului şi precizarea, în mod explicit şi argumentat, a faptului că serviciul medical solicitat nu poate fi efectuat în nici unul din centrele clinice din România, în timpul util acordării acestuia, precum şi o confirmare scrisă din partea unităţii sanitare din statul membru al Uniunii Europene din care să rezulte disponibilitatea de a acorda respectivul serviciu medical în perioada indicată de persoana solicitantă. În situaţia în care asiguratul îşi schimbă reşedinţa într-un stat membru al UE, va prezenta şi un înscris medical din care să rezulte că deplasarea nu aduce prejudicii stării de sănătate sau primirii tratamentului medical.
În ambele situaţii, formularul E 112 se eliberează înainte de plecarea persoanei beneficiare la tratament. Casa de asigurări de sănătate nu intervine în întocmirea raportului medical sau a evaluării medicale a pacientului neavând atributii în acest sens, opinia medicală fiind cea care primează.
Informaţii suplimentare se pot obţine zilnic la secretariatul C.A.S Covasna, la telefon: 0267-352.970 sau Telverde: 0800800979, iar formularul E 112 poate fi tipărit de pe site-ul: www.cascov.ro.