AUTO 10 august 2018

Aproape trei sferturi dintre şoferii români ascultă frecvent muzică atunci când conduc (studiu)

de Agerpres | 1955 vizualizări

Peste 70% dintre şoferii români ascultă frecvent muzică atunci când conduc, genurile muzicale preferate fiind dance, muzică uşoară şi pop, reiese dintr-un studiu realizat de OMV Data Center, publicat joi.

În timp ce 71,9% dintre conducătorii auto din România se declară nedespărţiţi de muzică atunci când sunt la volan, 17,6% din totalul celor chestionaţi au răspuns că ascultă muzică aproape de fiecare dată când conduc şi doar 8,3% ascultă muzică ocazional.

La polul opus, cu doar 2,2% dintre sufragii, se află categoria şoferilor care nu ascultă muzică niciodată în timp ce conduc un autovehicul.

Potrivit studiului, cele mai populare genuri muzicale ascultate la volan sunt: muzica dance, muzica uşoară şi cea pop (cu peste 60% dintre răspunsuri), urmate în proporţii aproape egale (20 - 30%) de rock, house, hip hop, muzică clasică, rap, muzică tradiţională sau electronică.

Datele Centrului de analiză a obiceiurilor de consum ale românilor la volan arată că, în topul preferinţelor şoferilor români, se află radioul, variantă aleasă de aproape toţi respondenţii (92%), urmat de stick-urile de memorie USB (37,5%) şi de CD-uri, cu aproape 30% din total. Topul este completat de telefonul mobil (17%), YouTube (12,2%) şi aplicaţii muzicale mobile (5,4%). În mod surprinzător, 1,9% dintre români a în torpedoul maşinilor clasicele casete audio.

„Pe termen scurt, CD-urile audio încă reprezintă o opţiune pentru şoferii din România. Pe termen mediu şi lung, luând în calcul avansul tehnologic al autoturismelor (sistemele multimedia bazate pe conexiune Bluetooth, Wi-Fi sau USB), trendul de întinerire al parcului auto din România, dezvoltarea şi popularitatea aplicaţiilor de streaming audio şi oprirea producţiei de astfel de compact discuri pe continentul american, tot în vederea focusării pe astfel de platforme online, se preconizează scăderea utilizării acestor compact discuri şi pe piaţa românească, până la eliminarea lor definitivă (pe termen lung)“, notează realizatorii cercetării.

OMV Data Center este primul instrument de analiză a comportamentelor şi tendinţelor manifestate de către şoferii din România, având scopul de a evidenţia şi corela factorii ce influenţează comportamentul în trafic.

OMV Petrom este cel mai mare grup petrolier integrat din Europa de Sud-Est, cu o producţie anuală de ţiţei şi gaze de aproximativ 61 milioane bep în 2017. Grupul are o capacitate de rafinare de 4,5 milioane tone anual şi operează o centrală electrică de înaltă eficienţă de 860 MW. Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere, OMV Petrom este prezent pe pieţele din România şi ţările învecinate prin intermediul a 787 benzinării, la sfârşitul lui martie 2018, sub două branduri, OMV şi Petrom.

Distribuie articolul:  
|

AUTO

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.