„Sperăm că părinţii ne vor alege în primul rând datorită serviciilor educaţionale pe care le oferim, atât în timpul orelor de curs, cât şi după orele de curs”
Interviu cu conducerea Colegiului Naţional „Mihai Viteazul” Sfântu Gheorghe
- Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” se numără printre unităţile de învăţământ unde concursul pentru directori a fost promovat de cele două persoane înscrise în competiţie. Cu ce gânduri porneşte echipa managerială în mandatul de patru ani?
- Este nepotrivit să spunem că suntem la început de drum deoarece ne aflăm de câţiva ani în această postură de manageri ai CNMV. Considerăm că participarea la concurs a fost o provocare şi o necesitate în acelaşi timp. Este mult mai corect ca poziţia pe care o ocupi pe scara ierarhică să fie legitimată de promovarea unui concurs şi nu doar de o delegare anuală a Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna. Promovarea acestui concurs ne permite să gândim proiecte pe termen lung pentru şi în beneficiul şcolii, al elevilor noştri şi al comunităţii noastre locale.
Pentru viitor, ne propunem să ne menţinem în topul celor mai bune şcoli şi să ne depăşim propriile performanţe prin oferirea unor servicii de calitate, profesioniste, cu aplecare directă spre elev şi comunitate.
- Care sunt aspectele principale asupra cărora vă concentrați atenția în perioada următoare?
- În momentul de faţă, sunt două aspecte primordiale care figurează în graficul nostru. Pe de o parte, ne pregătim pentru simulările naţionale de la clasele a VIII-a şi clasele a XII-a. Acestea reprezintă pentru noi o prioritate deoarece rezultatele elevilor la examenele naţionale reflectă măsura seriozităţii cu care cadrele didactice din CNMV îşi fac meseria de dascăl şi îi respectă rigorile. Pe de altă parte, în această perioadă, o altă prioritate a noastră este aceea de a atrage părinţii ai căror copii au împlinit vârsta necesară pentru a se putea înscrie în clasa pregătitoare.
La nivelul ciclului primar, avem aprobare pentru două clase, una tradiţională şi una în alternativa educaţională Step by Step. Sperăm că părinţii ne vor alege în primul rând datorită serviciilor educaţionale pe care le oferim, atât în timpul orelor de curs, cât şi după orele de curs. Un atu în acest sens îl reprezintă posibilitatea elevilor de a lua prânzul la cantina colegiului nostru, mâncarea este foarte bună, condiţiile de igienă sunt respectate, iar elevii şi părinţii sunt mulțumiți. Trebuie să precizăm că unitatea noastră de învăţământ nu foloseşte servicii de catering şi caută ca modul de preparare a mâncării să răspundă aşteptărilor elevilor.
În plus, unitatea noastră de învăţământ respectă graficul activităţilor specifice sistemului de învăţământ preuniversitar. Ar mai fi de spus că tot acum se derulează etapele mişcării personalului didactic care ne preocupă în mod special deoarece avem posturi vacante, care sunt publicate pe site-ul IŞJ Covasna. Avem siguranța că ele vor fi ocupate de personal calificat, cu tact pedagogic şi mai ales cu dedicare în ceea ce priveşte activitatea instructiv-educativă.
Am întocmit o listă de criterii cu privire la selecția cadrelor care urmează să intre în colectivul de cadre al școlii, care, deși la prima vedere este destul de selectivă, sperăm să nu îi sperie totuși pe cei care doresc să se înscrie la etapa de transferuri și îi așteptăm să își depună dosarele conform termenelor prevăzute de metodologie.
- În ceea ce priveşte celelalte unităţi de învăţământ de la nivelul oraşului Sfântu Gheorghe, vă simţiţi în concurenţă cu ele?
- Manifestăm respect pentru toate şcolile din oraş, din judeţ şi chiar din ţară. Considerăm că toate şcolile au grupurile lor ţintă cărora li se adresează, specificul lor şi rigorile particulare. Noi ne adresăm tuturor copiilor care doresc să studieze în limba română, indiferent de mediul social, economic, etnic din care provin.
În ceea ce priveşte concurenţa, suntem de acord cu ea atâta timp cât este corectă şi respectă nişte principii morale. Este vorba în primul rând de a nu crea o imagine falsă a celuilalt, de a nu defăima prestigiul celorlalţi şi de a nu minimaliza valoarea rezultatelor pe care le au. Mizăm pe o concurenţă care se întemeiază pe valori reale, solide şi care ar trebui să stea la baza sistemului de învăţământ: corectitudine, cinste, egalitate, respect etc.
- Au avut loc lucrări de modernizare, investiţii majore în ultimii ani la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul”?
- Din păcate, ultimele lucrări majore de modernizare şi reabilitare au avut loc între anii 1992 – 1995. Datorită faptului că unitatea de învăţământ funcţionează într-o clădire monument istoric, ne confruntăm cu reale probleme de întreţinere şi modernizare a acesteia. În ultimii ani s-au făcut intervenţii minore în limita fondurilor alocate de administraţia publică locală. Anul trecut, colegiul a fost cuprins de Primăria Sfântu Gheorghe într-o fază de întocmire a documentaţiei pentru reabilitarea totală. Sperăm ca această iniţiativă să se materializeze cu succes într-un proiect finanţat prin Planul Naţional de Dezvoltare Locală și nu să rămână doar la nivel de proiect DALI, deoarece este liceul în care, cel puțin din câte cunoaștem, s-a investit cel mai puțin în ultimii 20 de ani și asta începe să se vadă și să se simtă. Dacă acest proiect nu se materializează, colegiul va avea dificultăţi majore de funcţionare în următorii ani, dar mai ales vor fi probleme cu privire la siguranţa elevilor în incinta unităţii de învăţământ.
- În ceea ce priveşte dotările școlii, întrebarea este dacă sunteţi mulţumiţi de standardele materiale şi tehnice ale acestora?
- Despre dotări putem afirma că, în ultimii doi ani, unităţii noastre de învăţământ i-au fost alocate fonduri de către Consiliul Local din care s-a achiziţionat mobilier şcolar nou pentru 50 % din sălile de clasă şi s-a asigurat dotarea unui laborator de informatică cu calculatoare noi. Bineînţeles că mai avem nevoie de foarte multe lucruri pentru ca şcoala să fie modernizată şi să poată funcţiona asemenea şcolilor din ţară sau chiar din Sfântu Gheorghe.
Sperăm că, intrând în reabilitare, şcoala noastră va beneficia şi de o dotare la standarde europene în concordanţă cu rezultatele şi performanţele elevilor.
- O instituţie de învăţământ de calitate are permanent nevoie de fonduri. Cum reuşiţi să obţineţi banii pentru toate nevoile CNMV? Cât de deschise sunt autorităţile şi comunitatea la nevoile şcolii?
- Fondurile principale de care dispune unitatea noastră de învăţământ sunt cele alocate de administraţia publică locală în conformitate cu prevederile legale, iar completarea acestora din fonduri nebugetare este limitată şi de potenţialul economic slab al judeţului. Colegiul nu dispune de fonduri suplimentare, iar veniturile proprii sunt foarte scăzute acestea provenind doar din închirieri de spaţii.
Dacă vorbim despre susţinerea unor proiecte şcolare, de cele mai multe ori am reuşit să identificăm la nivelul comunităţii, oameni de bine, asociaţii care să sprijine iniţiativele noastre şi cărora le mulţumim pe această cale.
covasnamedia.ro