ACTUALITATE 14 ianuarie 2014

Scrisoare deschisă împotriva desfiinţării Şcolii Gimnaziale „Nicolae Colan”

de Covasna Media | 3394 vizualizări

Şcoala Gimnazială „Nicolae Colan”, prin reprezentanţii ei legal constituiţi, protestăm prin prezenta împotriva propunerii Administraţiei locale a municipiului Sf. Gheorghe de desfiinţare a Şcolii Gimnaziale „Nicolae Colan” pentru un singur motiv: acela al efectivelor reduse de elevi la gimnaziu, secţia română, precum şi absorbţia elevilor de către Şcoala Gimnazială „Ady Endre”.

Vrem să vă supunem atenţiei argumentele noastre solide care contravin opiniei Consiliului Local:

– nu este relevantă închiderea unei şcoli pe principiul că în prezent gimnaziul – secţia română are efective mai mici de elevi. Trebuie privit în perspectivă, şi aici putem sublinia că şcoala noastră are efective bune la ciclul primar şi grădiniţă;

– în plus, şcoala se află într-un cartier cu blocuri ANL în care sunt familii tinere cu copii de vârste mici, mai mult decât atât, aici locuiesc mulţi copii aflaţi în plasament, care preferă această şcoală;

– absorbţia de către Şcoala „Ady Endre” a elevilor de la Şcoala „Nicolae Colan” nu se va realiza deoarece această şcoală este situată în cartierul Gării care este separat de restul oraşului datorită râului Olt, iar podul care-l traversează are un trafic intens; tendinţa este spre centru şi nu spre Gară;

– poziţia geografică a şcolii noastre este favorizată şi de faptul că se află la jumătatea distanţei dintre cartierul Gării şi centru: Şcoala „Nicolae Colan” a fost şi este frecventată de elevi atât din Şcoala „Ady Endre” cât şi din preajma acesteia pentru ambient, dar şi pentru calitatea actului educaţional. Toţi au afirmat: „Asta da, şcoală!”;

– „Nicolae Colan” este cea mai nouă şcoală din municipiul Sf. Gheorghe, fiind construită după standarde moderne (datând din 1994); Şcoala „Ady Endre” este o şcoală veche, fără dotări, necesitând investiţii mari dacă se vrea să se ajungă la un nivel cât de cât apropiat de cel al Şcolii „Nicolae Colan”, iar efectivele de elevi sunt apropiate de cele ale noastre;

– Şcoala „Ady Endre” are o poziţie înghesuită între locuinţe particulare, cu spaţii recreative mici şi unde se crează tensiuni frecvente între elevi şi vecini;

– aspectul interior al Şcolii „Ady Endre” este neospitalier, cu senzaţie frecventă de frig în sezonul rece, cu o arhitectură liniară, monotonă, cu mobilier vechi, deteriorat, excepţie făcând cancelaria şi biroul directorului, fără dotări corespunzătoare;

– în Şcoala „Nicolae Colan” s-au realizat îmbunătăţiri permanente ale bazei materiale sporind aspectul estetic şi funcţional;

– funcţionarea Şcolii „Nicolae Colan” necesită un buget mai mic decât Şcoala „Ady Endre”, adevăr recunoscut şi de autorităţile locale;

– baza sportivă este formată dintr-un complex alcătuit dintr-o sală mare unde se pot desfăşura meciuri de handbal, baschet, o sală mică, funcţionale şi dotate cu vestiare şi grupuri sanitare. Complexul sportiv, dotat şi cu bazin de înot, este situat în incinta şcolii;

– terenul de sport este mai mare şi are inclus teren de handbal şi teren combinat de baschet-tenis.

– Școala „Ady Endre” are o singură sală de sport, mai mică şi în afara incintei şcolii, peste stradă, între blocurile de locuinţe, formată prin reabilitarea unei centrale termice.

– Şcoala „Nicolae Colan” dispune de 24 săli mari şi 10 mici, laboratoare de fizică, chimie, biologie, informatică, cabinete de psihologie, religie, bibliotecă cu o sală de lectură dotată cu calculator şi videoproiector care poate fi folosită şi ca sală de conferinţe.

– În cadrul şcolii funcţionează şi Asociaţia «CADINCAS», prin care s-au derulat foarte multe proiecte şi programe educative.

Citeşte şi Proiectul de reorganizare a reţelei şcolare a fost amânat

Mai mult decât atât,

– sub aspect estetic şi arhitectural, Şcoala „Nicolae Colan” este mai atractivă şi permite un ambient mult mai plăcut pentru relaţionarea elevilor români şi maghiari.

– Şcolii „Nicolae Colan” îi este arondată şi Grădiniţa „Pinocchio”, aflată în aceeaşi incintă şi care dispune de o sală de mese unde iau masa şi o parte din elevii noştri.

– rezultatele la Evaluarea Naţională de la matematică sunt superioare celor de la Şcoala „Ady Endre”: 65,22 % faţă de 15,56 % (în 2013).

Ce se va întâmpla cu Şcoala „Ady Endre” care se află şi ea în aceeaşi situaţie de scădere a populaţiei şcolare? Va dispărea natural fără să intervină autorităţile locale!

Concluzia este că în decursul a 2-3 ani vor dispărea două şcoli, iar elevii se vor înghesui în şcolile mari din centrul oraşului, care nici acum nu dispun de spaţii corespunzătoare.

Acest complex şcolar format din şcoală, grădiniţă şi bază sportivă poate primi cu uşurinţă destinaţia corectă pentru o educaţie modernă.

În timpurile actuale este nevoie de o bază modernă diversificată, care să asigure un nivel performant de studiu.

Nu trebuie să mergem prea departe în a specula şi a cere, trebuie să ajungem la baza întrebării: Ce înseamnă educaţie, învăţământ în acest context?

La această întrebare factorii respondenţi: administraţia locală şi instituţională, politicul, Ministerul Educaţiei şi părinţii trebuie să dea răspunsul cel mai competent şi să-şi asume responsabilitatea; răspuns care trebuie să fie argumentat şi complet pentru a satisface ceea ce noi numim interesul nostru colectiv: educaţia copiilor noştri, viitorul acestei societăţi şi al acestei naţiuni.

Sf. Gheorghe, 14 ianuarie 2014

Sperând în judecata şi înţelepciunea D-voastră,

Cu consideraţie şi stimă,

Colectivul cadrelor didactice al Şcolii Gimnaziale „Nicolae Colan”

 

Un Apel pentru salvarea Şcolii Gimnaziale „Nicolae Colan” a fost lansat şi de Liga Cultural-Creştină „Andrei Şaguna”, apel susţinut de numeroşi intelectuali din judeţul Covasna şi din principalele centre culturale ale ţării, din rândul cărora menţionăm pe academicianul Horia Colan, din Cluj-Napoca, fiu al meleagurilor covăsnene şi pe Înalt Preasfinţitul Părinte Arhiepiscop Ioan Selejan al Covasnei şi Harghitei, distinse personalităţi ale ştiinţei, culturii şi spiritualităţii româneşti contemporane, care cunosc şi apreciază în mod deosebit climatul şi performanţele Şcolii „Nicolae Colan” rostind, în numeroase ocazii, cuvinte de laudă la adresa profesorilor, părinţilor şi elevilor de la această şcoală.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 18

Adaugă comentariu
Secui, 17 ianuarie 2014
Tu chiar ai rămas fără medicamente!
Secui, 17 ianuarie 2014
Aici este vorba de altceva Domnule! Aici este vorba de frânarea investiției în școli, problemă generate de București. Educație de care Dumneavoastră nu ați avut parte, din păcate. Nu este citeste integral
Secui, 17 ianuarie 2014
Nici o școală nu merită desființată! Desființați finanțarea bisericilor! Desființați finanțarea campaniilor electorale din bani publici!
Secui, 17 ianuarie 2014
Stelian tată, nu te cunosc și nici nu vreau. Prostia n-are naționalitate! Aici nu este vorba de cum este „botezat” o școală, aici este vorba că se desființează o școală! Nu te salvează citeste integral
viorel, 16 ianuarie 2014
Adevar graiti!
aquilareale.99., 16 ianuarie 2014
problema este ca aceasta este o scoala romaneasca iar epurarea etnica incepe de aici,deci nu cautati in alta parte cind totul este atit de clar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kviatkovski, 16 ianuarie 2014
D-lor Calinic,Guruianu,d-na Parvan,D-na Palela,dvs ce faceti ? Dormiti ?Apropo d-le Antal :politia si jandarmeria nu le inchideti ? Eu cred ca ar trebui inchise pt ca au denumiri romanesti si dvs sa citeste integral
alex, 15 ianuarie 2014
In tara asta se construiesc biserici si se desfiinteaza scoli si spitale. Vai de noi! Daca intentia este definitiva, eu cred ca este bine sa se tina cont de rezultatele obtinute de elevii fiecarei citeste integral
dimtrie, 15 ianuarie 2014
Foarte urat ca niste oameni "invatati" cu diplome si mai ales pedagogi, colegi sa vorbeasca despre o scoala, asa cum face colectivul Scolii Nicolae Colan. Frumos ar fi sa vorbeasca despre meritele citeste integral
NU cont, 15 ianuarie 2014
NU ne desfintat scoala !!!!!!!!!!!! hua
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.