ACTUALITATE 15 septembrie 2014

Peste 90 de firme au depus cereri pentru ajutorul de minimis oferit de Consiliul Local Sfântu Gheorghe

de Agerpres | 618 vizualizări

Peste 90 de firme din municipiul Sfântu Gheorghe au depus cereri pentru a beneficia de ajutorul de minimis oferit de Consiliul Local pentru sprijinirea mediului de afaceri prin compensarea impozitelor plătite la bugetul local.

Preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie (CCI) Covasna, Édler András, a declarat luni că proiectul demarat anul trecut se bucură de succes, dovadă creşterea numărului firmelor care solicită acest ajutor. Până în prezent, un număr de 92 de firme au depus cereri de finanţare, iar o parte dintre acestea au fost deja onorate. Édler András a menţionat că majoritatea firmelor vor folosi banii pentru acoperirea dobânzilor practicate de bănci.

„Putem spune că este un proiect de succes, orice iniţiativă de genul acesta este binevenită. (...) Noi le-am oferit firmelor o mulţime de posibilităţi ca să-şi recupereze banii, dar cea mai utilizată metodă este finanţarea cheltuielilor cu dobânzile (...), pentru că acolo e simplu, prezintă extrasele de cont din care reiese că au plătit nişte dobânzi şi recuperează suma. Mai sunt şi câteva participări la târguri şi expoziţii, dar nu semnificative ca număr. Şi ce se mai practică - banii se mai folosesc pentru refacerea faţadelor clădirilor, ceea ce e un lucru îmbucurător pentru că se mai înfrumuseţează oraşul”, a declarat Édler András.

Ajutorul de minimis a fost instituit în 2013 de Primărie în colaborare cu Camera de Comerţ şi Industrie Covasna şi vizează rambursarea unei părţi din impozitul pe clădiri pentru IMM-urile care îşi au sediul în municipiul Sfântu Gheorghe. Anul trecut au beneficiat de acest ajutor un număr de 81 de firme înregistrate în Sfântu Gheorghe.

Anul acesta Consiliul Local pune la dispoziţia firmelor 500.000 de lei prin acest program, dar bugetul va fi majorat ca şi anul trecut dacă vor fi cereri.

Ajutorul se acordă pe bază de proiecte pentru acoperirea dobânzilor aferente creditelor sau contractelor de leasing, reabilitarea clădirilor, amenajarea spaţiilor verzi, participarea la târguri şi expoziţii, achiziţionarea de materiale promoţionale, efectuarea de studii de piaţă, achiziţionarea de echipamente IT, realizarea de site-uri web, introducerea sistemelor de standardizare şi certificare a calităţii, servicii de consultanţă, achiziţionarea de mobilier pentru dotarea spaţiilor comerciale, de producţie şi servicii etc.

Cererile se pot depune la sediul CCI Covasna până pe data de 9 octombrie.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.