Înșelăciune pe internet: un adolescent din Dolj a păcălit un vânzător din Sfântu Gheorghe
Polițiștii din județul Covasna au identificat un tânăr de 16 ani din județul Dolj, bănuit că ar fi înșelat un bărbat din Sfântu Gheorghe printr-o tranzacție online. La începutul lunii august, victima a scos la vânzare un produs pe o rețea de socializare. Cumpărătorul s-a oferit să facă formalitățile de expediere printr-o firmă de curierat și i-a transmis un cod QR pentru predarea coletului. După livrare, bărbatul a constatat că plata nu a fost efectuată, pentru că expediția a fost înregistrată cu ramburs zero.
Din primele cercetări, polițiștii au stabilit că victima a postat un articol spre vânzare pe o rețea de socializare, contra sumei de 1.600 de lei, iar în scurt timp a fost contactat de către un individ care prezenta interes pentru produsul respectiv.
„În urma discuțiilor purtate, cei doi au convenit ca expedierea să fie realizată prin intermediul unei firme de curierat, utilizând serviciul de predare – primire la un locker, plata urmând a fi făcută ramburs, direct în cont. Cumpărătorul s-ar fi oferit în continuare să realizeze formalitățile pentru solicitarea expediției și i-a trimis victimei un cod QR pentru predarea coletului. Ulterior realizării expediției și livrării coletului, victima a constatat că suma aferentă vânzării nu a mai ajuns în contul său, iar după ce a solicitat explicații la firma de curierat a fost informat că expediția a fost realizată cu ramburs 0”, transmite IPJ Covasna.
Oamenii legii au demarat investigațiile cu privire la acest caz, iar în urma cercetărilor au reușit să identifice un tânăr de 16 ani din județul Dolj, bănuit de comiterea acestei fapte.
În urma cercetărilor, polițiștii din județul Covasna, sprijiniți de colegii din Craiova și de luptătorii Serviciului pentru Acțiuni Speciale Dolj, au efectuat, pe 25 septembrie, două percheziții domiciliare în municipiul Craiova. Au fost ridicate probe relevante, iar prejudiciul a fost recuperat.
Cercetările continuă sub aspectul comiterii infracțiunii de înșelăciune.
Activitățile desfășurate au beneficiat de sprijinul Biroului de Analiză a Informațiilor și Biroului de Operațiuni Speciale Covasna, precum și al Serviciului Criminalistic din cadrul IPJ Dolj, se mai arată în comunicat.
Poliția reamintește cetățenilor câteva reguli simple pentru a evita astfel de situații:
-
verificați cu atenție eticheta coletului, în special rubrica de ramburs;
-
nu permiteți cumpărătorului să facă formalitățile de expediere în locul dumneavoastră;
-
tratați cu prudență codurile QR sau like-urile primite.