ACTUALITATE Acum 5 ore, 26 minute

Gospodărie Comunală: Avem statistici pe care dorim să le îmbunătățim

de Covasna Media | 115 vizualizări

COMUNICAT DE PRESĂ. Operatorul regional Gospodărie Comunală SA a comparat perioada iulie – septembrie a anilor 2023 și 2024, aceasta fiind perioada în care rețeaua este cea mai solicitată, deoarece consumul de apă al populației atinge cote maxime. În acest an, la Sfântu Gheorghe numărul reclamațiilor a scăzut, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Pe de altă parte, la Târgu Secuiesc sunt necesare lucrări de înlocuire a conductelor, a explicat directorul companiei,  Kozsokár Attila.

„Fiind furnizori de servicii, orice întrerupere este o problemă. Cu toate acestea, trebuie să facem diferența între lucrările planificate și defecțiunile care apar pe neașteptate. Primele arată că suntem conștienți de problemele dintr-o anumită zonă, sau că dezvoltăm rețeaua; cele din urmă indică existența unor probleme mai mici sau mai mari care necesită intervenții. Vestea bună este că la Sfântu Gheorghe anul acesta am avut mai puține reclamații decât anul trecut; vestea proastă este că la Târgu Secuiesc numărul acestora a crescut, multe dintre ele venind cam din aceeași zonă. Acesta este un semnal de alarmă uriaș, care indică faptul că trebuie să intervenim și să înlocuim conductele”, a declarat Kozsokár Attila, directorul general al companiei.

Dacă analizăm statisticile pe orașe, în perioada iulie – septembrie 2023, la Sfântu Gheorghe au fost înregistrate 55 de avarii la rețeaua de apă, comparativ cu 44 în aceeași perioadă a acestui an. În schimb, la Târgu Secuiesc statisticile nu sunt pozitive: numărul defecțiunilor raportate a crescut de la 30 la 54, dintre care 13 au fost înregistrate pe conductele care alimentează strada Libertății și zonele învecinate. 

„Nu este nicio îndoială că aici trebuie să intervenim. Am convenit pe deplin cu municipalitatea că aceasta trebuie să fie prima lucrare efectuată în 2025. Este deja inclusă în planul de investiții pentru anul viitor, nu putem lăsa această situație nesoluționată”, a rezumat Pap Lajos, coordonatorul centrului regional Târgu Secuiesc.

Și la Întorsura Buzăului numărul reclamațiilor în ceea ce privește alimentarea cu apă a crescut. Cu toate acestea, situația este mai complexă, deoarece centrul regional Întorsura Buzăului a preluat și rețelele de apă din Sita Buzăului și Sărămaș. Cele mai multe probleme din aceste zone sunt atribuite constructorului rețelelor, din cauza nerespectării anumitor standarde tehnice, iar acestea vor trebui remediate în baza garanției. Dorin Dîrstar, coordonatorul centrului regional, a explicat că întârzierea lucrărilor de remediere a agravat problemele deja existente, ceea ce a dus la creșterea numărului de defecțiuni de la 9 în 2023, la 24 în acest an.

În cazul orașului Covasna, numărul defecțiunilor a urcat de la 15 la 19 - o creștere nesemnificativă, în timp ce în comune numărul problemelor reclamate a crescut de la 86 în 2023, la 105 în 2024, majoritatea fiind cauzate de consumul excesiv de apă pe fondul secetei. Totuși, numărul reclamațiilor scrise a scăzut: dispeceratul a înregistrat 51 de reclamații în 2023, comparativ cu 45 în acest an.

Gospodărie Comunală SA

Biroul de presă

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.