ACTUALITATE Acum 5 ore, 19 minute

Escrocherie telefonică în județul Covasna: o femeie a pierdut 24.000 de lei

de Daniela Luca | 531 vizualizări

Nu doar persoanele în vârstă cad pradă înșelăciunilor prin telefon. O femeie de 38 de ani din județul Covasna a pierdut 24.000 de lei după ce a fost înșelată printr-o metodă telefonică în care escrocii s-au prezentat drept polițiști și reprezentanți ai unor bănci. Polițiștii atrag din nou atenția că tot mai multe persoane cad pradă unor astfel de înșelăciuni, puse la cale prin identități false și presiuni emoționale menite să creeze panică și să determine victimele să acționeze rapid, fără a verifica situația.

Oamenii legii le reamintesc cetățenilor despre recomandările de care ar trebui să țină cont atunci când li se solicită, prin telefon, efectuarea unor operațiuni financiare. Vigilența și respectarea câtorva reguli simple vă pot feri de pagube însemnate, transmit aceștia.

Un caz recent de înșelăciune investigat de polițiști s-a petrecut la sfârșitul săptămânii trecute, când o femeie de 38 de ani ar fi fost contactată telefonic, în repetate rânduri, de pe numere diferite de telefon, de către persoane care s-au recomandat, fie reprezentanți ai unor unități bancare, fie polițiști. Ei s-au folosit de aceste false calități pentru a părea cât mai credibile.

„Escrocii a invocat, în discuția inițială cu victima, o presupusă cerere pentru eliberarea unui credit ce ar fi fost depusă de către aceasta la o bancă, iar după ce femeia a infirmat că ar fi făcut solicitarea respectivă, aceștia au mers mai departe – au informat-o că va fi sesizată poliția economică. Ulterior, victima a fost apelată de o altă persoană care s-a recomandat ca fiind chiar polițistul ce se ocupă de investigarea cazului și i-a cerut acesteia să manifeste „discreție” în legătură cu această situație, punând-o pe femeie în legătură cu un alt individ, presupus lucrător al unei alte bănci de renume și care ar fi urmat să o îndrume pentru efectuarea operațiunilor necesare blocării așa-zișilor fraudatorilor”, transmite IPJ Covasna.

Escrocii au profitat de sentimentul de teamă creat prin falsa „urgență” și i-au spus femeii că singura soluție pentru a bloca presupușii fraudatori era să solicite chiar ea un credit bancar. După ce a obținut împrumutul, indivizii i-au cerut să depună banii într-un cont așa-zis „securizat”. Victima a retras întreaga sumă de 24.000 de lei și a depus-o la un ATM, urmând exact instrucțiunile primite prin telefon.

„Este important de menționat că escrocii folosesc, în comiterea acestor fapte, inclusiv presiuni referitoare la eventuale sancțiuni pecuniare pe care victima le-ar putea suporta ca urmare a necooperării sau dezvăluirii către alte persoane a detaliilor discuțiilor telefonice”, mai spun polițiștii.

Oamenii legii desfășoară acum cercetări în cadrul unui dosar penal deschis pentru săvârșirea infracțiunii de înșelăciune și le transmit cetățenilor să țină cont de următoarele recomandări:

  • Verificați întotdeauna identitatea apelantului – cereți nume complet, funcție, instituția. Dacă primiți un apel suspect, închideți imediat și contactați direct banca ori instituția menționată, folosind numărul oficial de pe site-ul instituției (nu la numărul din apel).
  • Nu divulgați informații bancare sensibile (PIN, coduri de autentificare, parole, datele cardului) prin telefon, e-mail sau mesaje!
  • Atenție! Nicio bancă, instituție publică sau poliția nu vă va solicita vreodată, telefonic, să transferați bani într-un cont pentru „securizare”.
  • Nu efectuați niciodată transferuri bancare la indicația unei persoane necunoscute, indiferent de cât de convingătoare pare.
  • Nu instalați aplicații de control la distanță (ex: AnyDesk, TeamViewer) la cererea necunoscuților.
  • Fiți vigilenți la mesaje alarmante sau presiuni emoționale („contul va fi blocat imediat”, „veți pierde banii”, „veți fi amendat”) – acestea sunt tactici de manipulare!
  • Informați-vă periodic din surse oficiale și spuneți-le și celor apropiați, în special persoanelor în vârstă, despre aceste riscuri!
  • Sesizați imediat autoritățile prin numărul de urgență 112 dacă ați fost victima unei tentative sau a unei fapte de înșelăciune.
Teme articol: escrocherie
Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.