ACTUALITATE 12 iunie 2016

Bloggeri din presa de travel și lifestyle au vizitat și promovează zilele acestea județul Covasna

de Covasna Media | 946 vizualizări

În urma succesului infotripurilor organizate anul trecut în Ţinutul Conacelor, Asociaţia de Promovare a Turismului din județul Covasna a decis să repete experiența anul acesta cu mai multe infotripuri pentru jurnalişti români, primul dintre acestea desfăşurându-se zilele acestea, și fiind invitaţi fotografi și bloggeri cunoscuți la nivel național, din zona de travel, beauty și lifestyle.

Proiectul urmărește să pună în valoare potențialul turistic al județului Covasna și să încurajeze românii să viziteze judeţul Covasna.

Gastronomie, tradiții și meșteșuguri locale

În perioada 8-10 iunie, bloggerii invitați au avut parte de 3 zile pline în județul Covasna, unde s-au familiarizat cu aspecte din istoria, arta, muzica, dansul, gastronomia, meșteșugurile și tradițiile covăsnene. Aceștia au avut ocazia să interacționeze cu meșteșugari aflați la lucru, să fotografieze și să admire arta tradițională covăsneană, despre care vor scrie pe blog și pe rețelele sociale.

Chiar din prima zi, invitații au făcut o vizită dogarilor Szőke Tibor și Barna din satul Harale, au degustat kürtőskalács și au asistat la sculptarea pănușilor tradiționale alături de Szabó Erzsébet din Ojdula. Programul a inclus și atracții pentru iubitorii de dulciuri, cum ar fi decorarea de turtă dulce în atelierul familiei Szántó, dar și coacerea pâinii de casă cu cartofi și degustare de palincă tradițională. De la cina din prima seară nu au lipsit nici muzica folclorică și dansul secuiesc.

Picturi murale și ape minerale

Picturile murale de la biserica fortificată Sf. Emeric s-au regăsit, de asemenea, pe lista atracțiilor, alături de o vizită la Centrul de tratament cu apă minerală și mofeta Hătuica. Bloggerii au vizitat și moara de apă de la Centrul Malomkert din Cernat și au avut parte de un prânz tradițional gătit în ceaun. În cea de-a doua seară, la cină a participat și Grüman Róbert-Csongor, președintele Asociației pentru Dezvoltarea Turismului în Județul Covasna, împreună cu persoane implicate în turismul din Covasna.

Distracție și aventură în inima naturii

Printre răsfățurile culinare și activitățile cu specific tradițional secuiesc, invitații s-au distrat și au făcut un „test de adrenalină” în Parcul de Aventură Grand Hotel Balvanyos, hotelul fiind partenerul principal al acestui infotrip. În ultima zi s-au plimbat prin Ținutul Vulcanilor, la Băile tradiționale secuiești Apor și la Peștera Pucioasa, apoi au avut parte de un program de aventură special organizat în colaborare cu firma Adventure Expert din localitatea Bixad, care a inclus o vizită cu ranger quad la ruinele cetății Balvanyos și la Lacul Sf. Ana și un test de mountaincart, mountainroller și SUP pe lacul Sfânta Ana. În cea de-a treia zi, bloggerii au luat prânzul la Sfântu Gheorghe.

Toți invitații au fost cazați la Grand Hotel Balvanyos și s-au putut bucura atât de Parcul de Aventură al hotelului, cât și de Centrul SPA, pentru refacere și relaxare.

bloggerek (2)

Despre invitați

La infotrip au participat bloggeri de lifestyle precum Bianca Nuțu (BiancaNutu.com), Roxana Toma (TarancutaUrbana.ro), Adela Dan (AdelaSpune.ro) sau bloggeri de turism precum Eduard Tone (TukTuk.ro), Cristina Stoica (ValizacuCalatorii.ro), Cristian Catană (clipe-hoinare.ro si revista Vacante la Tara), Florin Arjocu (DrumLiber.ro), Mirela Surghie (ExtraVita.ro), Dan Dragomir, Zoltan Marton, Marian Crăciun (TheTrends.ro), Gabriel Crișan (Fotograf), dar și „vedete” din lumea online, Cristina Lupu și Josephine Ciel (LikeOne), urmărite de este 300.000 de cititori pe Facebook sau prezentatorul Radio 21, Andrei Niculae.

bloggerek (5)

Despre organizatori

Evenimentul a fost organizat de Asociația pentru Dezvoltarea Turismului în județul Covasna, cu susținere financiară din partea Consiliului Județean și sprijin logistic oferit de Asociația Travel Focus.

„Discuţiile cu bloggerii şi jurnaliştii care au vizitat zilele acestea judeţul au arătat că articolele şi fotografiile grupului care a participat la infotripul anterior au fost cele care le-a stârnit curiozitatea pentru a descoperi şi a afla şi mai multe lucruri despre curiozităţile şi atracţiile turistice ale judeţului nostru, deoarece ei nu au fost interesaţi până acum de această zonă. Acest lucru demonstrează, de asemenea, că judeţul Covasna a fost prezent doar sporadic în mass-media naţională, iar acum, datorită relatărilor autorilor de bloguri de turism din Bucureşti, acesta va deveni cunoscut şi astfel vom arăta tuturor românilor ce înseamnă cu adevărat Ținutul Secuiesc şi ce vacanțe minunate pot petrece în județul Covasna, dar şi oportunitățile de petrecere a timpului liber oferite de această zonă. Suntem entuziasmați și ne dorim deja să repetăm această experiență, atât cu bloggeri români și străini, cât și cu jurnaliști” – a declarat Robert Grüman, președintele Asociației pentru Dezvoltarea Turismului în județul Covasna.

bloggerek (6)

Fondator al Asociației Travel Focus și consultant în marketing turistic, Răzvan Pascu se declară un fan al judeţului Covasna și felicită inițiativa organizării acestui infotrip: „Sunt plăcut surprins că Asociația pentru Dezvoltarea Turismului în județul Covasna și Consiliul Județean Covasna sunt deschiși către nou, către mediile de promovare ale prezentului și viitorului, către online, și recunosc influența bloggerilor și rolul acestora în generarea de conținut, atât de util în promovarea unei destinații turistice.”

Consiliul Judeţean Covasna

Biroul de presă

bloggerek (1)

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.