ACTUALITATE 2 aprilie 2020

Actele necesare acordării ajutorului de deces se transmit prin poştă sau în format electronic

de Covasna Media | 1220 vizualizări

Casa Județeană de Pensii Covasna aduce la cunostința celor interesati de acordarea ajutorului de deces, prevederile OUG 32/30.03.2020 pentru stabilirea unor măsuri suplimentare de protecție socială.

Astfel, următoarele documente necesare pentru acordarea ajutorului de deces se transmit fie cu serviciile poștale, fie în format electronic:

  • Cerere pentru acordarea ajutorului de deces, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 11 la Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, aprobate prin H.G. nr. 257/2011, cu completările ulterioare;
  • Copia certificatului de deces;
  • Copia actului de identitate al solicitantului;
  • Copia actelor de stare civilă ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul sau, după caz, a actului care atestă calitatea de tutore, curator, mandatar;
  • Copia dovezii, respectiv a facturii sau o declarație pe propria răspundere că solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces;
  • Copia actului medical emis sau vizat de medicul expert al asigurărilor sociale, prin care se atestă boala care l-a facut inapt și data ivirii acesteia, în cazul copilului inapt în vârstă de peste 18 ani;
  • Copia adeverinței care să certifice că, la data decesului,membrul de familie cu vârsta cuprinsă între 18 si 26 de ani urma o formă de învățământ organizată potrivit legii.

Adresele de email la care se pot transmite documentele, precum și numerele de telefon sunt postate pe site-ul instituției: www.pensii.covasna-ro.eu

Compartiment Comunicare

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.