ACTUALITATE
2 aprilie 2020
Actele necesare acordării ajutorului de deces se transmit prin poştă sau în format electronic
de Covasna Media |
1247 vizualizări
Casa Județeană de Pensii Covasna aduce la cunostința celor interesati de acordarea ajutorului de deces, prevederile OUG 32/30.03.2020 pentru stabilirea unor măsuri suplimentare de protecție socială.
Astfel, următoarele documente necesare pentru acordarea ajutorului de deces se transmit fie cu serviciile poștale, fie în format electronic:
- Cerere pentru acordarea ajutorului de deces, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 11 la Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, aprobate prin H.G. nr. 257/2011, cu completările ulterioare;
- Copia certificatului de deces;
- Copia actului de identitate al solicitantului;
- Copia actelor de stare civilă ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul sau, după caz, a actului care atestă calitatea de tutore, curator, mandatar;
- Copia dovezii, respectiv a facturii sau o declarație pe propria răspundere că solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces;
- Copia actului medical emis sau vizat de medicul expert al asigurărilor sociale, prin care se atestă boala care l-a facut inapt și data ivirii acesteia, în cazul copilului inapt în vârstă de peste 18 ani;
- Copia adeverinței care să certifice că, la data decesului,membrul de familie cu vârsta cuprinsă între 18 si 26 de ani urma o formă de învățământ organizată potrivit legii.
Adresele de email la care se pot transmite documentele, precum și numerele de telefon sunt postate pe site-ul instituției: www.pensii.covasna-ro.eu
Compartiment Comunicare