ACTUALITATE 28 februarie 2011

SC Turism Covasna investește 2 milioane de euro pentru modernizarea Hotelului Căprioara

de Monica Vrânceanu | 140 vizualizări
SC Turism Covasna SA este una dintre societățile care continuă să investească în stațiunea Covasna, conducerea dorind să creeze o deschidere largă nu doar către turiștii români ci și către cei străini. Planurile de investiții se întind până anul viitor, însă societatea, în acord cu conducerea SIF Transilvania, a început și finalizat deja mai multe investiții menite să ofere hotelurilor o calitate mai ridicată comparativ cu cea din anii

SC Turism Covasna SA este una dintre societățile care continuă să investească în stațiunea Covasna, conducerea dorind să creeze o deschidere largă nu doar către turiștii români ci și către cei străini. Planurile de investiții se întind până anul viitor, însă societatea, în acord cu conducerea SIF Transilvania, a început și finalizat deja mai multe investiții menite să ofere hotelurilor o calitate mai ridicată comparativ cu cea din anii trecuți. Astfel, au fost deja investite câteva milioane de lei în reabilitări, urmând ca marea investiție să o reprezinte refacerea totală a Hotelului Căprioara. Directoarea Turism Covasna, Olivia Stanislav, ne-a vorbit despre toate planurile și noutățile pe care societatea intenționează să le aducă în stațiune, precum și despre unele aspecte legate de un trecut nu foarte îndepărtat, care a făcut ca societatea să fie implicată în câteva procese cu fostul sindicat care activa în interiorul său.

Spuneți-ne care sunt pașii imediat următori în sensul investițiilor, în planurile de viitor?

În prezent, societatea parcurge o perioadă mai dificilă, pentru că are în curs realizarea unei investiții foarte importante - modernizarea Hotelului Căprioara, pe care dorim să-l aducem la trei stele, tocmai pentru atragerea clientelei străine. Cu ani în în urmă, eram extrem de renumiți prin acest hotel, fiind extrem de solicitați prin clientela din Germania și Israel; după închiderea Hotelului, însă, sigur că nu au mai venit turiștii și spre aceștia ne vom reorienta odată cu noile investiții. Dispunem doar de surse proprii, în jur de două milioane de euro, pe care îi vom investi în acest an. Hotelul a fost dezafectat integral de toate dotările și utilitățile, fiind adus la structura inițială, fiind demolate inclusiv anexele. S-a lucrat la consolidarea structurii de rezistență, având în vedere că solul este foarte fragil, fiind vorba de nisipuri argiloase, în vreme ce construcția a fost ridicată în 1982. Specialiștii au spus că se impune consolidarea structurii de rezistență; pentru că vrem ca odată cu investiția să oferim construcției o structură, o alură modernă, pliată pe tipul diferit de clientelă pe care vrem să-l atragem: turiștii care nu vin cu bilete de tratament, românii din clasa de mijloc și străinii. Totul va fi extins și schimbat, clădirea va fi mai suplă, cu o notă mai veselă și modernă, chiar dacă va fi destinată unor turiști cu diverse afecțiuni, cardiovasculare, o categorie de lux, iar deschiderea noului Hotel am planificat-o pentru 2012. În scopul suplimentării surselor de finanțare, societatea intenționează să demareze o majorare de capital social prin emisiune de noi acțiuni, fapt pentru care va încheia un contract cu o societate de servicii de investiții financiare, intermediar al unei oferte publice primare. Investitorii vor fi interesați de prestațiile serviciilor de turism balnear, deoarece turismul balnear poate fi practicat pe tot parcursul anului.

Despre ce alte investiții ne mai puteți vorbi?

Din surse proprii am realizat mai multe investiții și chiar derulăm unele pentru celelalte două hoteluri de câte două stele ale societății - Cerbul și Covasna. Este vorba de aproape două milioane de lei, lucrările urmând a se finaliza în imediata perioadă. Am investit la Hotelul Covasna în înlocuirea integrală a instalației sanitare și a celor termice; sunt investiții care nu se văd la exterior, dar vor avea impact pozitiv asupra turiștilor. Hotelul, construit în anii '70, avea infiltrații permanente în camere, erau multe probleme, fiind totuși o clădire veche în care nu se mai investise. În băi a fost introdusă ventilație, s-a montat tavan casetat în recepție și în sălile de restaurant, s-au modernizat blocul alimentar și spațiile conexe acestuia - vestiare și magazii adiacente care sunt separate. Cea de-a doua investiție importantă este la Hotelul Cerbul - acolo am montat un ascensor silențios de șase persoane, am făcut și o sală de conferințe modernă iar acum modernizăm camerele de băi. În plus, avem în derulare un proiect de reabilitare termică a hotelurilor de două stele și a bazei de tratament, în cadrul unui program derulat prin BERD de eficientizare economică cu un credit avantajos ce are o dobândă foarte redusă, pe 10 ani cu grant de 15%, la o valoare de peste un milion de lei. Prin acest proiect va crește coeficientul energetic al clădirilor, economii și confort termic al turiștilor.

Când încep să vă vină turiștii pe bilete de tratament și cum au mers acestea anul trecut?

La licitație participăm cu un procent majoritar din capacitatea de cazare și păstrăm aproximativ 30% pentru valorificare directă și pentru tur operatorul SIF Transilvania, luna martie dând startul în acest sens. Anul trecut s-a mers foarte bine cu biletele de tratament eliberate de Casa Națională de Pensii, s-a căutat orașul Covasna datorită calității și performanței factorilor de cură. Contrar așteptărilor și contextului, a fost un an foarte bun, care ne-a permis să le acordăm salariaților inclusiv prime. Complexul nostru este amplasat direct pe sursa de dioxid de carbon și cele de minerală, analizele efectuate de Institutul de Medicină Fizică și Recuperare București au arătat că au o concentrație de carbon, fier, sulf și alte substanțe minerale, care în combinația optimă au un efect foarte bun pentru ameliorarea afecțiunilor cardiovasculare.

ți angajați aveți în prezent în Complex?

Lucrăm acum cu 60 de oameni, personal de bază cu contract pe perioadă nedeterminată. De doi ani însă, de la închiderea Hotelului Căprioara, lucrăm și cu personalul disponibilizat atunci; astfel, în fiecare an, la reluarea activității, suplimentăm personalul în funcție de necesitate, chemând deci la muncă oameni din rândul acestor foști angajați. Practic există trei luni de extrasezon când nu prea au de lucru, dar îi rechemăm pe acești foști salariați pentru a le oferi continuitate, pentru a-i proteja și pentru a-i fideliza, tocmai pentru că vom avea nevoie de ei odată cu reluarea activității Hotelului Căprioara. În plus, le oferim angajaților și posibilitatea unor perfecționări, acum de exemplu existând oameni care se perfecționează în cadrul unor cursuri oferite de Organizația Patronală a Turismului Balnear din România. Angajările se fac pe principiul competenței, iar dacă nu găsim oameni în Covasna, îi căutăm în alte localități, încercăm să le plătim transportul, să-i ajutăm cumva și să păstrăm oamenii buni.

Ce situație aveți cu personalul specializat?

Personalul specializat din baza de tratament a fost păstrat în întregime, având în vedere specialitatea și profesionalismul care se solicită. Și acum, societatea are patru medici, trei balneofizioterapeuți și un medic de laborator, deci nu se poate renunța la acești oameni, mai ales că avem interesul de păstrare a oamenilor pe principiul competenței. Oamenii chiar vin, pentru că în Covasna nu există totuși o atât de mare ofertă de locuri de muncă, iar interesul nostru este să oferim locuri de muncă și să îmbunătățim imaginea orașului, asta se vede inclusiv din investițiile pe care vrem le derulăm.

În trecut au existat anumite probleme cu fostul sindicat, cum s-au finalizat acestea?

S-au finalizat multe dintre procesele pe care le-am avut pe rol cu Sindicatul Sanitas, le-am câștigat, ceea ce a adus liniște și o perioadă mai fastă în cadrul societății. În 2009, concedierea colectivă a declanșat o serie de nemulțumiri ale Sindicatului Sanitas, însă nu justificat, deoarece procesul de concediere colectivă s-a derulat urmând porcedura standard a Codului muncii și Contractului Colectiv de muncă. Negocierile referitoare la personalul disponibilizat și lista finală înaintată la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) au fost cunoscute de către Sindicat, iar personalul propus spre disponibilizare a fost propus de șefii fiecărui compartiment, eu personal neavând vreun interes de protecție a unuia sau altuia. După un an și jumătate, s-a finalizat procesul de concediere a fostului lider de sindicat, Gheorghe Zice, care a fost concediat nu pentru că era lider de sindicat ci în calitate de angajat al societății, întrucât deținea funcția de șef de restaurant, sentința fiind definitivă. Acum în societatea este o atmosferă liniștită, propice pentru derularea investițiilor, concentrându-ne asupra muncii și asupra rezultatelor pe care le poate da pentru Covasna o strategie de atragere atât a turiștilor cu bilete de tratament cât și a celor veniți pe cont propriu, din țară sau străinătate.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.