ACTUALITATE 19 decembrie 2012

„Oamenii sunt principalul nostru capital și împreună cu ei vrem să obținem performanțe mari, aici la Sfântu Gheorghe”

de Covasna Media | 2162 vizualizări

Un interviu cu Ionel Fierbințeanu – directorul Autoliv România.

Ionel Fierbințeanu – directorul Autoliv România– Stimate domnule Ionel Fierbințeanu, sunteți coordonatorul activităților companiei Autoliv în România, iar în acest moment și responsabil direct în ceea ce privește unitatea de la Sfântu Gheorghe. În condițiile în care piața muncii din Covasna sa animat foarte mult odată cu intrarea Autoliv, vă rog să ne spuneți care au fost considerentele pe care le-ați avut în vedere în momentul în care ați ales Sfântu Gheorghe?

– Sfântu Gheorghe este o nouă etapă în dezvoltarea companiei noastre în România și argumentele venirii aici sunt numeroase. În primul rând ne doream o zonă cu potențial pe piața muncii, capabilă să furnizeze numărul mare de oameni pe care doream să îi angajăm, oameni dornici să muncească, serioși și corecți, iar zona Covasnei este recunoscută în acest sens. În plus, era o locație apropiată de Brașov, acolo unde avem centrul operațiunilor noastre în România. Am identificat și ulterior am achiziționat la Sfântu Gheorghe o facilitate de producție cu o suprafață de 37.000 de mp, care era potrivită planurilor noastre de extindere.

– Presupun că aveați date statistice în acest sens și că istoricul zonei în industrie, în special cea textilă, a avut un cuvânt important de spus...

– Așa este, la Sfântu Gheorghe o bună parte din activitate este bazată pe procese de cusătorie, iar aici ne-am bazat printre altele și pe faptul că putem găsi oameni cu experiență acumulată în industria textilă. Am sperat să putem reîncadra în muncă, după recalificarea aferentă, mulți dintre oamenii care și-au pierdut locul de muncă odată cu declinul industriei textile. De asemenea, zona are o tradiție industrială, orașul a fost la un moment dat unul cu multe fabrici, iar oamenii de aici sunt recunoscuți pentru a fi muncitori.

– Ați reușit, cum decurg angajările?

– Până la această oră am reușit să menținem un ritm alert, de 50 de angajări pe săptămână, și continuăm să facem eforturi în acest sens, întrucât până în a doua jumătate a lui 2013 am dori să ne apro piem de 2.000 de angajați. Întot deauna începutul e dificil, oamenii trebuie să învețe, trebuie să se adapteze la cultura organizației, să aibă încredere în ea, iar organizația la rândul ei să se adapteze la specificul local. Pot spune însă că sunt optimist în ceea ce privește aceste lucruri la Sfântu Gheorghe. Da, trebuie să devenim mai eficienți, trebuie să ne creștem atât capacitatea cât și responsabilitatea în producție, dar astea sunt lucruri care nu se întâmplă peste noapte. Am însă încredere în oamenii noștri, avem răbdare cu ei, dar la rândul lor și ei vor trebui să dea dovadă de răbdare și determinare. Doar împreună putem reuși.

– Investiția în oameni este fără precedent în județ. S-a scris despre 1 milion de euro în doar primele luni.

– Da, avem un sistem care implică atât salarizare cât și școlarizare în același timp. Mulți dintre oameni merg la training-uri în afara țării, alții sunt școlarizați aici, dar în fiecare om în parte investim timp, energie, atenție și evident bani. Dorința oamenilor de a învăța este fundamentală, iar noi putem să-I răspundem cu oportunități reale de dezvoltare a unei cariere. Asta pentru că oamenii sunt principalul nostru capital și împreună cu ei vrem să obținem performanțe mari, aici la Sfântu Gheorghe.

– Deci Autoliv produce la Sfântu Gheorghe volane. Cine sunt beneficiarii?

– Producem și livrăm în acest moment pentru BMW și Volkswagen. Anul viitor li se vor alătura și alți mari producători auto. Sunt clienți cu un standard de calitate ridicat și noi trebuie să răspundem acestui standard. Primele comenzi s-au derulat cu succes, feedback-ul primit de la clienți este bun, dar trebuie să creștem producția pentru a rezista cererii, însă în același timp fără să facem rabat de la calitate, care rămâne aspectul cel mai important.

– Cum v-ați adaptat la specificul local?

– Ne-am așteptat ca locul să aibă specificul lui și particulărități pe care să nu le cunoaștem. Au fost multe lucruri noi pentru colegii mei, însă cred că ne-am adaptat și am încercat să facem ca totul să fie favorabil dezvoltării, iar oamenii să găsească un mediu de lucru plăcut, confortabil și comunicarea să fie cât mai bună. Ne adaptăm la cultura locală, încercăm să impunem bilingvismul în tot ce facem, materialele de informare se fac într-o tot mai mare măsură atât în limba română cât și în cea maghiară și cred că dorința noastră de a fi cât mai aproape de oameni se face simțită.

– Au circulat tot felul de mituri legate de dificultatea muncii la Autoliv, cum vedeți dumneavoastră aceste „povești” și cum e de fapt realitatea?

– Nu cred că există muncă ușoară, totodată cred că atunci când pui suflet în ceea ce faci, totul devine mai simplu. Oamenii trebuie să înțeleagă importanța și responsabilitatea muncii lor, faptul că dacă noi ne facem treaba bine, salvăm la propriu zeci de mii de oameni în fiecare an. Totodată, trebuie să înţeleagă că standardele de calitate Autoliv sunt cartea noastră de vizită. Mai știu și că, în timp, oamenii vor înțelege că suntem o companie cu planuri pe termen lung, că le oferim stabilitate, o carieră serioasă cu posibilități ample de dezvoltare și că beneficiile muncii la Autoliv sunt numeroase. Ar mai fi de adăugat că la Autoliv se lucrează într-un mediu curat, nepoluat, sănătos, că dacă îți faci treaba onest și atingi target-urile de performanță și calitate, ai un job sigur și o companie gata să te susțină. Având în vedere cele enumerate mai sus, cred cu sinceritate și cu respect pentru munca tuturor colegilor mei că a lucra la Autoliv este un motiv de mândrie și că avem tot interesul ca oamenii noștri să fie mulțumiți și să se dezvolte personal și profesional.

– Ați fost activi în comunitate încă de la intrarea în oraș. Există o politică a organizației în ceea ce privește responsabilitatea socială și sprijinul comunităților în care Autoliv activează?

– Fără doar și poate. Am sprijinit evenimente importante ale orașului, am susținut tineri cu potențial, avem și alte planuri, inclusiv posibilitatea instituirii unui sistem de burse, prin care să ne asigurăm că tinerii valoroși se vor întoarce în comunitate după terminarea studiilor și vor lucra la Autoliv. Investim mult în oameni, aceasta va fi prioritatea și în continuare. Avem însă și alte tipuri de programe pe care dorim să le implementăm în viitor. Vrem să fim în inima comunității și să îi oferim cât mai mult posibil.

– Se vorbește de o oarecare criză în industria de automotive. Poate afecta această criză și activitatea de la Sfântu Gheorghe?

– Sigur că nu putem să preconizăm 100% ce se va întâmpla în viitor, însă momentan lucrăm în trei schimburi la Sfântu Gheorghe, avem contracte ferme pe următorii ani și, mai mult, trebuie să creștem cât mai repede eficiența producției, pentru a face față ritmului comenzilor. Astfel încât îi asigur pe oameni că producția de volane își va continua trendul ascendent la Sfântu Gheorghe.

– Autoliv continuă să fie una dintre cele mai performante afaceri din România. Există un secret al acestui succes?

– Procesele de producție robuste și eficiente, calitatea înainte de toate și eficiența sunt căile prin care Autoliv Romania și-a construit succesul de-a lungul timpului. Mai mult decât atât, responsabilitatea pe care noi o avem față de angajații noștri, față de clienți și acționari, ne face să ne dorim să fim mereu mai buni, mai pregătiți ca și companie pentru viitor. Cheia constă în muncă, seriozitate, dedicație și în permanenta dezvoltare. Am lângă mine în România aproape 5.000 de colegi – oameni valoroși, cărora le mulțumesc și fără de care succesul nu era posibil. În 2013 vrem să ajungem să fim 6.500. E o reală provocare, însă avem încredere în angajații noștri!

– Ați menționat viitorul. Care sunt planurile la Sfântu Gheorghe?

– Ducem mai departe experiența de 15 ani în România a companiei Autoliv, care s-a concretizat în șapte fabrici performante, două centre de inginerie și dezvoltare, un centru european de competențe IT și numeroase funcții suport pentru organizațiile din România și din Europa. La nivel global, Autoliv este unul dintre cei mai mari producători de airbag-uri, centuri de siguranță, volane, sisteme de siguranță pasive și active pentru industria auto. Grupul Autoliv a ajuns la aproape 50.000 de angajați în cele 80 de fabrici din 29 de țări, iar România joacă un rol tot mai important. Acest lucru este recunoașterea muncii și rezultatelor miilor de oameni care au pus umărul la dezvoltare în cei 15 ani. Vrem să fim și în continuare la fel de ambițioși și să ne dorim, ca și până acum, să fim cei mai buni și din ce în ce mai buni! Mi-ar place să cred că fiecare dintre oamenii de aici se simte parte din succesul de până acum, dar și că fiecare dintre ei își va dori și în continuare să contribuie la viitorul Autoliv România. În felul acesta, orice angajat va contribui și la cariera lui și la dezvoltarea personală. Așa cum spuneam, vrem să avem în Sfântu Gheorghe aproape 2.000 de angajați anul viitor, vrem să creștem eficiența producției, dar și să facem produse de tot mai bună calitate și pentru asta e nevoie de un effort comun al tuturor. Sunt convins că vom reuși, iar satisfacțiile vor fi pe măsură!

 

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.